Školství u nás a jinde
Situace, kterou popisuji, jsem zažil jako student na jednom z pardubických gymnázií kolem roku 2003. Stejně tak jsem zažil tři roky na gymnáziu v Rakousku, přičemž
dva roky z toho se překrývaly. Záměrně jsem je opakoval v Čechách a ani jsem neusiloval o uznání rakouských let u nás, ačkoli mám z ministerstva glejt, že školy si byly vzájemně ekvivalentní. Po prvních čtrnácti dnech v českém gymnaziálním koncentráku mi bylo jasné, že s rakouským gymnáziem prostě k české maturitě nemohu, neboť nároky jsou u nás čtyř až desetinásobné (jak v kterých předmětech), což bych ale rozhodně nebral jako chválu, spíše potupu všeobecné české monstróznosti. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, toto heslo v ČR dosud vévodí. Na západě vidíme nepřímou úměrnost, že čím lépe se lidem v zemi daří, tím mají školství jednodušší (také daně, zákony, služby,...).
Situace, kterou popisuji, jsem zažil jako student na jednom z pardubických gymnázií kolem roku 2003. Stejně tak jsem zažil tři roky na gymnáziu v Rakousku, přičemž
dva roky z toho se překrývaly. Záměrně jsem je opakoval v Čechách a ani jsem neusiloval o uznání rakouských let u nás, ačkoli mám z ministerstva glejt, že školy si byly vzájemně ekvivalentní. Po prvních čtrnácti dnech v českém gymnaziálním koncentráku mi bylo jasné, že s rakouským gymnáziem prostě k české maturitě nemohu, neboť nároky jsou u nás čtyř až desetinásobné (jak v kterých předmětech), což bych ale rozhodně nebral jako chválu, spíše potupu všeobecné české monstróznosti. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, toto heslo v ČR dosud vévodí. Na západě vidíme nepřímou úměrnost, že čím lépe se lidem v zemi daří, tím mají školství jednodušší (také daně, zákony, služby,...).Brutální výuka jazyků v západní Evropě, Češi, vykašlete se na matiku a důrazně přitvrďte angličtinu
Když jsem jim navrhoval jak zefektivnit Němčinu, považovali mne za vyvrhela.
Matemafie (1) - Stalinové českého školství
Matemafie (3) - Senilní dědkové nám démonizují srovnání se západní Evropou
Matemafie (4) - Česká MATEMAFIE k nám páchne z Pardubic
Němčina coby jazyk kulturních a intelektuálních živlů
O nevybočování z řady a vynikání u nás versus na západě
Obrázek českého školství: rovnice, matice, přebujelá matematika a zase rovnice
Proč čeští žáci propadají z němčiny a proč nám česká výuka jazyků dělá ve světě ostudu?
Výuka literatury v Čechách versus v Rakousku, ztrpčování života gymnazistům
České postbolševické školství či postrakouskouherské? Zkrátka s poctivostí nejdřív pojdeš
Školství rakouské a švýcarské versus české (úvod sekce a klíčový článek)