Školství u nás a jinde

Situace, kterou popisuji, jsem zažil jako student na jednom z pardubických gymnázií kolem roku 2003. Stejně tak jsem zažil tři roky na gymnáziu v Rakousku, přičemž dva roky z toho se překrývaly. Záměrně jsem je opakoval v Čechách a ani jsem neusiloval o uznání rakouských let u nás, ačkoli mám z ministerstva glejt, že školy si byly vzájemně ekvivalentní. Po prvních čtrnácti dnech v českém gymnaziálním koncentráku mi bylo jasné, že s rakouským gymnáziem prostě k české maturitě nemohu, neboť nároky jsou u nás čtyř až desetinásobné (jak v kterých předmětech), což bych ale rozhodně nebral jako chválu, spíše potupu všeobecné české monstróznosti. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, toto heslo v ČR dosud vévodí. Na západě vidíme nepřímou úměrnost, že čím lépe se lidem v zemi daří, tím mají školství jednodušší (také daně, zákony, služby,...).

Němčina coby jazyk kulturních a intelektuálních živlů

Český intelektuál vnímá Němčinu jako takovou machrovinku navíc, podobně jako dříve byla dvojice klasického vzdělání latina-řečtina;

Brutální výuka jazyků v západní Evropě, Češi, vykašlete se na matiku a důrazně přitvrďte angličtinu

Jak mladý Čech na gymnáziu v německy mluvící zemi seznává, angličtina se mu rázem stává peklem v životě.

Matemafie (3) - Senilní dědkové nám démonizují srovnání se západní Evropou

Česká MATEMAFIE senilních přesluhujících dědků nad hrobem, co maturovali ještě za Hitlera a donedávna diktovali životy mladým a co a jak v českém gymnaziálním, univerzitním a matematickém koncentráku.

Matemafie (1) - Stalinové českého školství

O tom jak se z intelektuálů dělá dělnictvo, o samoúčelnosti matematiky pouze k výuce; co matematik to učitel;

O nevybočování z řady a vynikání u nás versus na západě

Ve Švýcarsku jsme viděli, že když je člověk dobrý a maká na sobě, stoupá mezi nimi nahoru jak raketa. Dávají mu to znát a člověk poznává, že mezi nimi roste. U nás jako u postsovětských rovnostářů je situace stále opačná.

Když jsem jim navrhoval jak zefektivnit Němčinu, považovali mne za vyvrhela.

Němčina je na sdělení strašně dlouhá a nebylo by od věci ji zefektivnit (schmitzer->šmicr);

Matemafie (4) - Česká MATEMAFIE k nám páchne z Pardubic

Hadím hnízdem odkud se diktatura matematiky šíří do celé republiky jsou Pardubice.

Matemafie (2) - Vytváření falešné elity matematických fachidiotů; o nevhodnosti jednovláknového matematického myšlení v informační éře lidstva

O protlačování falešné elity matematických fachidiotů, o nevhodnosti matematického myšlení v digitální éře lidstva

Obrázek českého školství: rovnice, matice, přebujelá matematika a zase rovnice

Článek o tom, jak přebujelý matematický aparát je metlou českého školství, největším sítem a zabijákem studentů. Přitom na německy mluvících gymnáziích v západně Evropě jsem byl po léta svědkem obráceného jevu: Jasného utlumení komplikujícího matematického aparátu ve školství (rakousko, švýcarsko, lichtenštejnsko). Doslova bych po skyrimovsku řekl, že se jedná o "Czechs' mathematics scourge".

České postbolševické školství či postrakouskouherské? Zkrátka s poctivostí nejdřív pojdeš

Jak mladičký Čech postupně poznává vertikálně napříč celou českou školskou strukturou od základky po vejšku: S poctivostí nejdřív pojdeš. Klíčem úspěchu v ČR je být šedý, nevynikající a podvádějící.

DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

Kdo šlápne do lejna, musí si umýt nohu.
africké přísloví