teoreticky :: Srovnávání tanků
prakticky
Abrams AGDS
Armored Ground Defense System
Nerealizovaný terminátor Američanů na pojezdu Abrams
Roku 1996 Dr. Sharoni, jakýsi bývalý plukovník izraelské armády nakreslil na papír koncept vozidla AGDS. No a jakýsi pan Bacon z kalifornské společnosti Western Design Howden se na něm bez rozpaků pustil do práce.
Vozidlo mělo být jednoznačně obranného charakteru, aby bylo schopno chránit útvary Abramsů vůči létající hrozbě. Vůz byl inspirovaný ruskou Šilkou, asi nejvýkonnějším protivzdušným kanónovým systémem pohyblivým na pásech. Takže myšlenka byla jasná: Využít pojezdového základu Abramsu, vytvořit k němu novou zbraňovou věž a stvořit tak univerzální obranné vozidlo tanků.
Osud tomu chtěl tak, že vozidlo nakonec nikdy nebylo realizováno a až do 2020 zůstalo jen na papíře. Poté se ho chopili konstruktéři virtuální a díky nim si dnes můžeme vozidlo vychutnat v živé interaktivní podobě, to jest virtuálně i my, hráči počítačových simulátorů bojových prostředků.
Krásné na tom je, že virtuální podoba věrně simuluje to, jak by se vozidlo chovalo přesně podle papírového návrhu. To ještě generace našich dědů ani žádná předchozí neměla, a vlastně ani našich rodičů ne. Vnímáte ten historický předěl možností dneška a zítřka, který připadá zhruba přesně na rok 2000? Rok 2000 rozděluje dva světy tak, jako žádný jiný předěl minulosti!
Speciálním činí AGDS dva odpalovače raket, bohužel tehdy dále nespecifikovaných, zřejmě by to bylo něco univerzálního jako Fletcher nebo MHTK. No a na vzdálenost kolem 1 km se může spoléhat výhradně na dvojici 35 mm kanónů, byly by to nejspíše švýcarské Ruag nebo Oerlikon protiletecké kanóny. Ve virtuální podobě se AGDS stal jedním z nejobávanějších prostředků ve hře a snad právě proto, že ve skutečnosti neexistoval.
Zdroj
https://www.reddit.com/r/Warthunder/comments/9d5qc7/abrams_agds_us_aa_then_was_never_made_be_still_a/
teoreticky :: Srovnávání tanků
prakticky