RG41 Hoefyster / Badger

Armored fighting vehicle
Jihoafrické bojové vozidlo pěchoty

RG41 jihoafrického výrobce Land Systems OMC (dříve Denel Land Systems) spadajícího pod BAE Systems bylo navrženo 2008. Na jeho designu je patrné soupeření v prioritě palebné síly a zároveň v nenákladnosti (na rozdíl od konkurentů) pro africký trh. Je založeno na konceptu finského vozidla Patria MCV. Udává se, že RG41 je o 10-20 % levnější, než srovnatelné vozidlo své třídy.

RG41 exceluje v užitné zátěži (11 tun na 25 tunovou hmotnost), v poměru balistické ochrany ku hmotnosti a je opravitelné v poli. Jde o kolové 8x8 vozidlo. Vozidlo uveze 4 až 12 mužů podle konfigurace. Nutná obsluha činí nadstandardní 4 členy (plus jízdního velitele).

Vozidlo může být nasazeno v konfliktech nízké i vysoké intenzity.
Základní balistická ochrana celoocelové svařované korby je pouze na úrovni STANAG 4569 Level 2, ale lze ji přidaným pancířem vystupňovat až na level 5. Taktéž protiminovou odolnost na level 4B, tedy proti minám do síly ekvivalentu 10 kg TNT. Dodatečné pláty jsou snadno připojitelné rovnou v poli.

Vysokého jízdního komfortu vysokou rychlostí v drsném terénu je dosahováno kombinací hydropneumatického zavěšení podvozku a centrálně měnitelného tlaku v pneumatikách. Pohon zajišťuje diesel motor Deutz 2015TCD V6 s výkonem 390 kW. Výrobce v 2007 zvaný ještě Denel Land Systems, navrhl více variant vozidla pro určení jako ICV, velitelské vozidlo, podpůrné vozidlo, ambulantní, servisní a vyprošťovací, dále protitankové vozidlo a nosič minometu.

Vozidlo RG41 může být osazeno širokou škálou NATO kompatibilních zbraňových stanic a věží. Kus vystavený při uvedení měl 25 mm kanón a spřažený 7,62 mm kulomet.

2010-11 bylo vyrobeno 264 kusů.

Specifikace

Navrženo 2005-2008; hmotnost 19-25 t; délka 7,8 m; posádka 4 + 7; diesel motor 390 kW; max. rychlost 100 km/h; dojezd 700 km;

Zdroje

https://www.globalsecurity.org/military/world/rsa/rg-41.htm

https://www.army-technology.com/projects/rg41wheeledarmouredc/

DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

Když navigujete velblouda, ten velbloud stejně sám nejlíp ví, kudy má jít.
z pořadu o Alžírsku