Mi-171Sh

Medium twin-turbine transport helicopter / gunship
Revitalizace ruského nejrozšířenějšího vrtulníku světa

Mi-17 je vývozní verzí Mi-8 Hip. Je středním dvoumotorovým vrtulníkem využívaném ve vojenském a civilním transportu. V průběhu let a pro různé operátorské země existuje nespočetné množství variant ozbrojených i neozbrojených. Pro export byla ruským Rosoboronexportem uvedena až 2002.

Původní Mi-17 (Mi-8) je jeden z nejrozšířenějších vrtulníků na světě, který dodnes létá v bývalých zemích východního bloku a v zemích třetího světa již 50 let. Vývoj totiž započal již počátkem 60. let v Sovětském svazu. Různých variant Mi-17 bylo vyrobeno přes 12 000 kusů pro 60 zemí světa. Je vyráběn na dvou místech v Rusku, Kazan a Ulan-Ude. V ruském vzdušném prostoru je znám jako Mi-8M.

Mi-171Sh Storm je uvedena 2020, je modernizovaná a má zvýšené pancéřování. Proto mohla mít o něco rozšířenu paletu rolí určení. Především je to vzdušný transport vojáků, dále transport materiálu, palebná podpora pěchoty, vojenský doprovod, zdravotnická evakuace a záchranné mise.

Mi-171Sh má pětilistý nosný rotor, třílistý vyrovnávací rotor, trojbodový nezatažitelný podvozek. Moderní motory Klimov TV3-117MT o výkonu 2 x 1541 kW s digitálním řízením tahu, moderní avioniku, je vybaven navigačním a informačním systémem a moderními spojovacími prostředky, které umožňují bezpečnou přepravu osob i za velmi nepříznivých povětrnostních podmínek jak ve dne tak i v noci. Některé kusy mají nakládací rampu a jsou schopny přepravovat vozidlo velikosti SUV.

Obsluhu tvoří tři piloti v skleněném kokpitu, vzadu uveze buď 36 vojáků výsadku nebo 12 lůžek pro raněné nebo celkem 4 000 kg nákladu uvnitř i v podvěsu. Pancéřován je kevlarovými pláty kolem kokpitu a motorů. Odtokové plyny z motorů jsou hnány mísícím zařízením s okolním vzduchem pro nízký tepelný podpis. Na palubě je také výmetnice klamných cílů pro odklánění tepelně naváděných řízených střel. Stroj má také samozacelující se palivové nádrže s polyuretanovou pěnou, která má zabránit únikům paliva a výbuchu v případě zásahu.

Výzbroj mohou tvořit protitankové řízené střely systému Shturm-V Ataka s trhavou nebo tříštivotrhavou hlavicí. Dále má závěsníky pro 80 neřízených raket S-8 a 23 mm kanóny GSh-23L. Drobnější 7,62 mm kulomety PKT nebo RPK mohou být montovány pod čumákem nebo na zádi trupu. Výzbroj se liší podle národní varianty.

Operátory Mi-171Sh jsou armády Chorvatska 2005, ČR 2008, Ruska 2009, Peru 2010, Ghany 2012, Bangladéše 2015 a Burkina Faso 2017.

Specifikace

Hmotnost  7,489 až 13 t; délka 18,465 m; dostup 6 km; max. rychlost 280 km/h; dolet 800 km;

Zdroj

https://www.army-technology.com/projects/mi-171sh-combat-transport-helicopter/

https://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-17

DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

Když navigujete velblouda, ten velbloud stejně sám nejlíp ví, kudy má jít.
z pořadu o Alžírsku