DCNemrtví

Skeleton / Knochenmann / Kostlivec

Kostlivec je tak jasná nemrtvá postava, jako málokterá jiná. Při spatření kostlivce každý hned ví, co bude následovat. Ačkoli vládnou jen chatrnou tělesnou kompozicí, je to právě neúnavnost a elán, s jakým pronásledují vše živé, dokud se sami nerozpadnou. Ve všech PC hrách s nimi operujícími bývají zpodobněni jako nejzákladnější nemrtví spolu se zombií (omaseným kostlivcem). Od zombií se kostlivci odlišují právě energičností a neúnavnou bezhlavostí ve zdolávání překážek, které je dělí od uhašení něčího života.

Skeleton v Diablu

"Za posledních dnů vlády Kinga Leorica ani kostry nejpradávnějších mrtvých nemohou spát. Berou svoje zašlé zbraně ještě jednou, připraveni srazit cokoli, co ještě dýchá. Ačkoli sami útlí a křehcí, tato stvoření vládnou zvrácenou důmyslností, která je dělá docela hrozivými."
- Deckard Cain

Z oficiální Diablo Wiki se dozvídáme toto: Neúnavní bojovníci, kosterní ostatky dávných válečníků, kteří buď zemřeli během válečného tažení nebo byli zrazeni a zahnáni do záhuby přímo svými veliteli. Oživeni nekromantskými rituály či kouzelnou temnou mocí démonů, kostlivci nehledají konzumaci na lidském mase, jejich pravým motorem je pouze touha uhasit život všude kolem sebe. Ačkoli se mohou zdát zlomyslně neinteligentními, jejich neúnavnost a zápal pro věc a jejich množství jim inteligenci skvěle nahrazuje. Kostlivci jsou neochabujícím, energickým ekvivalentem zombií, na rozdíl od nich bojují pomocí zbraní a štítů. Odolnost kostlivce je dána dávkou oživující temné magie, která ho drží pohromadě. Jejich velké počty a nemyslící, přesto organizované běsnění, je legendárním motivem úvodních videí v PC hrách, nejen v Diablu. Když se řekne Diablo 1, vybaví si každý znalec především první levely podzemních sklepení, zamořené zástupy kostlivců. Některé místnosti byli tak napěchované kostlivci, že se tam sami nemohli ani hnout a čekali, než já hráč vypustí ven.

Kostlivci jsou často vyzbrojeni právě takovými zbraněmi s jakými kdysi padli v boji nebo s jakými byli pohřbeni. Zejména v Diablu 2 pak shledáváme tzv. magic wielders, tedy kostlivce třímající magii a sesílající útočná kouzla. Tito nám dávají znát, že s jejich inteligencí to nebude nikterak tragické, když mohou udržet takový přebytek oživující síly, že ještě sami mohou magicky útočit.

Kostlivci bývají většinou poskládáni z dílků mnoha koster. V dávných či dokonce masových hrobech totiž nenalezneme kostru, která by byla úplná a umožňovala svému majiteli mrštný pohyb v boji. Tvrdí se, že nekromanté mají svoji animující sílu zvládnutu někdy tak dokonale, že oživují celý odkrytý masový hrob naráz a během magického procesu trvajícího pouhé desítky vteřin se každá kostra sama poskládá z dílků dostupných v okolí, takže z hrobu posléze povstane celá četa kostlivců najednou. Z toho je jasné, že nekromant bude mít více práce s oživováním jednoho kostlivce v lese, než s více kostlivci najednou z rozorané půdy hřbitova. Představme si to jako když se slévají kapičky celokovového terminátora dohromady, aby z nich později ze země vstal už celý hotový terminátor. Jak mytologii her Diablo dokonale přiléhá, nekromanté světa Diablo - Priests of Rathma oživují kostlivce údajně směsí své vlastní magie a vezvanými duchy dávno zesnulých. Jak to tak tedy bývá, znovu povstalý kostlivec nejen že je poskládán z mnoha koster dohromady, ale ještě nad ním panuje cizí oživující duch, který nejspíše pocházel z cizího stvoření zesnulého i stovky let před těmi, kdož kostlivci poskytují tělo.

V Diablu 1 vystupuje tato dnes již legendární kaskáda kostlivců: Skeleton, Corpse Axe, Burning Dead, Horror a u každého odpovídající Captain. Dále tu byli naboostovaní unikátní kostlouši jako: Boneripper, Bonehead Keenaxe, Madeye the Dead, Brokenhead Bangshield a Shadowdrinker. Jejich svištivý zvuk při máchání sekerou ostane v naší paměti napořád.

Co by bylo Diablo 2 bez kostlivců? Zde tentokrát přibyli již zmiňovaní skeleton mágové, kostlivci v helmách a s částmi brnění a s vyšší variabilitou zbraní. Existuje tu tato sestava kostlivců: Skeleton, Returned, Bone Warrior, Burning Dead, Horror, Returned Mage, Bone Mage, Burning Dead Mage, Horror Mage.

V Diablu 3 je širší škála kostlivců a jejich unikátů rozdělena do skupin: Skeletal Summoners, Skeletal Archers, Skeletal Shieldmen, Skeletal Guardians, Skeletal Executioners, Risen Bones.

King Leoric

"From the east shall come a monarch whose rule begins in blood and ends in bone. In the light of a comet he will die a third and final death at the hands of true men."
—Malachi, referring to Leoric

Nesmím zapomenout zmínit také krále Leorica, legendárního kostlivce ze světa Diablo. Ten nám naháněl strach v Diablu 1 svojí nezdolností, obří postavou, královskou korunou a obouručákem. K životopisu krále Leorica se z Diablo Wiki dozvídáme toto: Kdysi to byl vládnoucí monarcha země Khanduras, kde se nalézala také vesnička Tristram, v útrobách pekla pod níž se odehrával hlavní děj Diabla 1. Příchodem Diabla do oblasti byl ukončen jeho život a také všechno, o co se ve svém království kdy snažil. Leoric sám pocházel z Kehjistánu 13. století. Přišel jako cizí král do země, kde se ustanovil vládcem, přišel se všemi rytíři a kněžími a Tristram měl být jeho sídelním městem. Poddaní se nejdříve necítili dobře pod vládou cizího krále, ale on se snažil vládnout spravedlivě a dobře, takže si ho nakonec oblíbili a dokonce si cenili jeho čistoty v srdci. Diablo Wiki je o tomto zcela smyšleném tématu neobyčejně rozsáhlá, zestručním to tedy na pár nejnutnějších vět. Leoric však netušil, že v katakombách pod městem je uvězněný Diablo - Lord of Terror a že jeho nakažlivá moc začíná prosakovat ven. Diablo si po vypuštění do světa vybral za své sídlo nejsilnější duši - Leorica samotného. V příběhu dále vystupují známá jména z her Diablo jako Horadrim, Lazaruch, Albrecht, Lachdanan, Zakarum, Griswold i Deckard Cain, jsou to zbytečné kecy, takže je přeskočím až k bodu, kdy Leoric zemřel poprvé. Posléze ho Diablo reanimoval do podoby mocného nemrtvého Skeleton Kinga, který již byl zcela oddán sloužit zlu. Pak jednou zemřel podruhé něčí rukou samozřejmě, znovu byl reanimován, no a potřetí a naposledy ho má zabít až hráč Diabla 1. Leoric se však přece jenom vyskytuje ještě v Diablu 3. Kdo se chcete ze smyšlené mytologie dozvědět více, podívejte se na odkaz ve zdrojích článku.

Skeleton v Heroes of Might and Magic

Jelikož hry HOMAM s nemrtvými dosti silně operují, nesmí zde chybět ani kostlivci coby nejzákladnější jednotka Nekropole. V encyklopedii Heroes se ke kostlivcům píše to samé co jinde: Kostlivci jsou stvořeni z kostí vojáků a reanimováni k tomu, aby bojovali po boku nekromanta. Bojují sekerou a štítem. Na bojišti jim vysoká iniciativa dovoluje vždy zasahovat jako první, bohužel jsou nejzákladnějšími jednotkami a tudíž slabí a rozbitní. Na druhou stranu jejich řady jsou posíleny, kdykoli je nějaká nepřátelská jednotka zabita. V Heroes 7 je k nim nejlepší popis: Kostlivci nejsou ničím víc než jen rozpadající se tělo oživené vůlí nekromanta. Vykazují slepou loajalitu, netečnost vůči žízni a hladu a postrádají jakýkoli strach a pochybnosti. To z nich činí ideální služebníky při ochraně nekromanta.

Kostlivci v TW Warhammer

TWW kostlivce nadále pokládá za tak základní jednotky, jak je jenom možné. Potrava pro nepřátelské zbraně, nárazníkové pásmo. Dočíst se k nim můžeme, že jsou jen trochu více, než chřestícími kostmi s meči a kopími. Vykonávají oddanou úlohu v bitvě, i když nijak příkladnou. Údajně jde o zahořklé kostry dávných válečníků, potřísněné hlínou z hřbitova. Jejich prázdné oční důlky svítí nesvatou silou a regimenty těchto nesvatých válečníků se chápou svých zrezivělých zbraní a vyráží do boje ještě jednou.

Kostlivci v strategiích Disciples

Ve hrách Disciples jsou kostlivci hlavními bitevními řezbáři of Undead Hordes. Hierarchie bitevních jednotek postupuje takto: Fighter, Zombie, Skeleton Champion, Skeleton Warrior, Phantom Warrior. Všimněme si té zvláštnosti, že skeletální bojovníci jsou zde upgradem zombie. Bohužel k nim jako takovým nelze nic dalšího říci než pár herních parametrů, což sem nepatří. Takže uvádím pouze obrázky z Disciples 2 a 3 a herní popisy:

Skeleton Champion
"The powers of a skeletal warrior grow with each victory. The fear and suffering of its victims transforms him into a Skeleton Champion - a dark hero of the undead horde."

Skeleton Warrior
"Having no mind of its own, a skeleton is ideally suited for carrying out simple tasks. The most skillful necromancers infuse these remnants with great power, granting them minds the likes of which mere mortals can only dream."

Zdroje a Ilustrační obrazy

Skeleton. Diablo Wiki. Fandom.com. Web. 2019.
https://diablo.fandom.com/wiki/Skeleton

King Leoric. Diablo Wiki. Fandom.com. Web. 2019.
https://diablo.fandom.com/wiki/King_Leoric

Skeleton (Oblivion). TES Wiki. Fandom.com. Web. 2019.
https://elderscrolls.fandom.com/wiki/Skeleton_(Oblivion)

Skeleton. Heroes Wiki. Web. 2019.
https://mightandmagic.fandom.com/wiki/Skeleton_(H5)

Skeleton Warriors. Total War Warhammer Wiki. Web. 2019.
https://totalwarwarhammer.gamepedia.com/Skeleton_Warriors_(Vampire_Counts)

Skeleton Spearmen. Total War Warhammer Wiki. Web. 2019.
https://totalwarwarhammer.gamepedia.com/Skeleton_Spearmen_(Vampire_Counts)

The Undead Hordes. The Disciples Wiki. Web. 2019.
https://disciples.fandom.com/wiki/The_Undead_Hordes

DCNemrtví
DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

Mahal je jen jeden z mnoha Tádžů, stejně jako Angkor je jen jeden z mnoha Watů.
DigCest