1. DC
  2. PC Gaming - největší rozměr zábavy
  3. Komentované screencasty

FarCry4: Key to the north

Jak hráč brzy zjistí, herní prostředí Far Cry 4 je rozděleno do dvou částí, z nichž ta druhá je po větší část hry nepřístupná. Klíčem, který vám otevře hezčí a lepší severní část mapy je právě kampaňová mise Key to the north. Toto je prvních pár screenshotů ze severu.

Celý herní svět je zde méně členitý a plošší, částečně kvůli rozměrnému jezeru. Nedlouho po prvních krocích na severu jsem zjistil, že prostředí je zde celkově jiné, hezčí, méně zmatečné, auta kvalitnější, vojáci lépe vyzbrojení. Je to logické, když se hráč v tuto chvíli nachází skoro ve dvou třetinách hlavní dějové kampaně a tedy má podstatně lepší dovednosti a účinnější zbraně. Obtížnost oproti počátku se mi však zdá přesto vyšší, protože vojáků je víc, lépe se pohybují a mají dost tuhý armor. Vlastně to ani standardní vojáci jako dříve nejsou, jedná se o královskou gardu.

Horský lem tvoří neprostupnou hranici mezi oběma prostředími. King's Bridge je jediným možným průchodem. Přístupný je však jenom při a po misi Key to the north.

Mise začíná krádeží náklaďáku s benzínem, kterým po tunelu musíte prokličkovat mezi střílejícími auty vojáků horskými serpentinami. Za Kings's Bridge mostem ho zaparkujete před hradbou a následně vyhodíte do luftu, čímž si fakticky proklestíte cestu na sever. Pak následuje tuhá bitva s o poznání silnějšími strážci stanice za mostem. Při dobývání stanice jsem nejednou zemřel, není to opravdu sranda.

Hra sice radí rovnou most i hradbu projet náklaďákem s benzínem, já jsem si ale vše zpovzdálí prohlédl a pročistil ostřelovací puškou, kterou pro její malou akčnost a nemotornost jinak zásadně ani v jiných hrách nepoužívám.

Náklaďák a brána po výbuchu:

Hned za stanicí u mostu se otevírá malebné prostředí.

Chajdy v přírodě více připomínají evropské přístřešky.

Most přes řeku je kvalitnější.

Na jezeře jsou dokonce i klasické hlídkové lodě, nejen pouze obrněné gumové čluny. Při rozlehlosti jezera to dává smysl.

Kulomety a hnízda sama jsou také lepší.

Auta vojáků jsou kvalitnější obrněné džípy. Jezdí sice stejně pomalu, ale vydrží více průstřelů.

Auta jsou lépe vybavena i když hráč to nijak nevyužije. Vizuálnímu pozlátku to ale na dojmu přidá.

Civilní obyvatelstvo však jezdí ve stejných postsovětských bugatkách. Nemá holt takové prostředky jako Minova garda.

Plakáty propagandy jsou zde také jiné, tentokrát přímo verbují do armády.

Skalní údolí jsou hezčí, vodopády mohutnější, členitost prostředí přirozenější. Vypadá to, že severní svět dělal buď jiný level designér nebo si na tom tvůrci záměrně dali více záležet.

I kozy jsou tu hezčí!

Nosorožec je však stejný sviňák jako dříve. Bez váhání po vás jde a dokáže zlikvidovat i náklaďák.

Královská garda je podstatně lépe vyzbrojena a obrněna.

Nejodolnější armor má plamenometný a kulometný voják.

Smrčí je tu stejné avšak nádherné.

Na ostrově se nalézá Jalendu Temple, opět hezčí a barevnější než chrámy v první půli hry.

Katakomby pod chrámem rovněž působí bohatším dojmem.

Stráž střílí po orlovi.

Sloni po vyprovokování za vámi poplavou i přes jezero, v půlce si to však rozmyslí a plavou zpět.

Konec mise následuje po dobytí stanice na druhé straně mostu. Na obrázku už obsazené modře oděnými rebely povstalými proti Pagan Minovi a jeho armádě.

Problém je ten, že hra sejvuje pouze vývoj postavy, ne postup na mapě. Respawnovací lokace se uloží až po odblokování radiových věží hráčem. Svoji první seanci na severu mapy jsem tedy ukončil až po odblokování první věže.

Voda v jezeře je hlubší, skály jako živé.

Jakmile se vám podaří s autem skončit na dně, nedostatek vzduchu vás překvapivě přinutí bez ohledu na útočné ryby vyplavat.

Zdroj

Far Cry 4 Gold. 1.8.0. Ubisoft Montreal. Windows. 2015. PC game

  1. DC
  2. PC Gaming - největší rozměr zábavy
  3. Komentované screencasty

Portál vojenských technologií,
nejnovější přírůstky:

ART, SPGH
Samohybné dělostřelectvo

T5 Denel

VLAP

SR5

AR3

T-300 Kasirga

IFV, APC
Bojová vozidla a transportéry pěchoty

Adaptiv

Borsuk

Stryker DVH (Double V-Hull)

Stryker Dragoon

Rosomak KTO

MBT, LT
Hlavní bitevní tanky

Griffin III

Ejektor zplodin výstřelu

Thermal sleeve

EMBT

Kaplan MT / Harimau

Ozbrojené vrtulníky

Z-10 / CAIC WZ-10

T129 ATAK

H225M Caracal (EC725)

Rotor a počet listů rotoru

Wire strike protection system (WSPS)

Recon, IMV - Lehká vozidla
a transportéry personálu

Caiman MRAP

RG35 6x6

Mosquito HMV AFV-420P

RG33

AJBAN LRSOV

AA, SAM, SPAAG
Prostředky protivzdušné obrany

dolet, dostřel, dosah

Střely s plochou dráhou letu

Goalkeeper

Skyshield

Type 09 SPAAA

Technologie a pojmy
vojenských prostředků obecně

výbušina vs. výbušnina

Optical camouflage

Counter-insurgency (COIN)

Muzzle brake - úsťová brzda

Digitální mapy

▾ Portál vojenských technologií |
▾ Home |
▾ Divácký výzkum |
▾ Organizační |

"Odvaha je matkou pokroku."
- z dokumentu o haváriích jaderných elektráren