Far Cry 4: Escape from Durgesh Prison

Mise, jak název prozrazuje, nás provází únikem z vězení v Himalájích. Je to zároveň jeden z přídavků ke hře, odlišující Farcry 4 Gold od standardní edice.

Mise sama je jednou z méně hracích částí, jedná se spíše o interaktivní film viděn sice z pohledu hráče, ale jehož je hráč jakousi méně významnou součástí. Zvukové i grafické provedení je ale malebné a strhující.

Pohled do cely s výhledem do hor. Jak věznitel v úvodní animaci ironicky připomíná: "Nechodil bych příliš blízko kraje."

Pohled z cely je otevřený. Kupodivu nekončí rovnou propastí, ale vede na skalní římsu, ze které dokonce visí lanový úchyt, který tam zřejmě zůstal po předchozích vězních a je výsledkem jejich touhy po útěku.

Nemáte však nic než holé ruce a tak se dolů slézt nedá. Jakmile pak později slézáte do propasti, potkáváte cestou po skalních odpočívadlech řadu zmrzlých těl patřících předchozím vězňům, kteří buď rovnou sebevražedně vyskočili z cely nebo spadli při pokusu dolů slézt.

NPC kolegové vězni nemající to štěstí být hráčem a dostat se ven, všichni šílí. Jeden se snaží si podřezat ruce, druhý si rozbíjí hlavu o skálu. Prostředí mise je dokresleno stejně syrově jako je ostatně celá hra.

Po římse se v drogovém tranzu dostanete do soustavy chodeb skalního labyrintu ve snaze prozkoumat svoje možnosti na útěk.

Neznámá látka, kterou vám vpíchnul strážný do krku působí tak, že labyrintem probíháte v rudém vidění a zmámeni tak, že vlastně běh je chůzí. Vypadá to stejně jako halucinační stavy v snovém světě mýtické říše Šangri La.

V určitém místě se vyskytuje zřejmě jen ve vašich halucinacích démon, známý z říše Šangri La. Zabít vás však může reálně a že po vás jde dost krutě. Hráči pomalému a bezbrannému nezbývá než se kolem něj nějak dostat živý.

V místě pagodového ohniště najdete mezi harampádím grappling hook, tedy přichycovací hák, umožňující vám lézt po skále v místě lanových úchytů i jinde ve FarCry 4.

Jakmile máte hák, musíte bludištěm s démonem v patách zpátky k propasti, kde už hravě slézáte několika patry dolů.

Jako simulátor horolezectví se hra chová obstojně.

Tento vězeň se dostal až dolů na dno kaňonu. Opustit oblast však nedokázal.

Údolím se dostáváte níže do oblasti, kde vězni otrocky těží kámen. Stejně, i když méně skalnatě by to nejspíš vypadalo v stalinových gulazích.

Tady nastává další úskalí mise, kdy hráč stále neozbrojen a zmrzlý na kost musí překonat prvního osamělého strážného a sebrat mu zbraň. Strážní zde jsou prvotřídně vybaveni, často i ve verzích s nejtěžší zbrojí a plamenomety, takže se mi to podařilo spolu s pády ze stěny až na několikerý pokus. Zde má PC hráč jedinečnou šanci oproti skutečnosti, projít takto krkolomným útěkem po své smrti stále znovu, dokud se mu to nepodaří a to z tepla domova.

Jakmile olupováním zabitých stráží hráč získává zbraně, náboje a granáty, prokusuje se i nadále velmi tuhými boji dál dolů, kde na něj nakonec čeká Willis v letadle a mise tím úspěšně končí. Postup misí je velmi přímočarý a jednotlivé fáze jsou jasně nalinkovány, ale i tak je to zážitek pěkný a ta atmosféra, ta by se dala krájet.

Zdroj

Far Cry 4 Gold. 1.8.0. Ubisoft Montreal. Windows. 2015. PC game

DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

Kde je strach, tam se zastavuje pokrok.
Petr Chobot