DCPC Gaming

Civilization: Beyond Earth - efektivní, svižné, jasné - prostě nejlepší Civilizace vůbec

Důstojný a promyšlený nástupce Civ5. Z mého pohledu jde Civilization: Beyond Earth jen málo co vytknout a tak lituji hodin zbytečně strávených nad Civilizací 5, kdy jsem sám sebe přemlouval, že mě to vlastně baví, a to jsem to měl ještě dost modifikované a čítované a pořád to nebylo ono. Beyond Earth je přesně to, co jsem očekával od Civ5 a dá se to hrát jednoduše a bez otravných banalit už v originální vanilla verzi.

Důstojný a promyšlený nástupce Civ5. Z mého pohledu jde Civilization: Beyond Earth jen málo co vytknout a tak lituji hodin zbytečně strávených nad Civilizací 5, kdy jsem sám sebe přemlouval, že mě to vlastně baví, a to jsem to měl ještě dost modifikované a čítované a pořád to nebylo ono. Beyond Earth je přesně to, co jsem očekával od Civ5 a dá se to hrát jednoduše a bez otravných banalit už v originální vanilla verzi.

Kdo hrál Civ5, bude hned ve svém živlu a přitom sezná řadu zjednodušení pravidel oproti Civ5, které ho dále nadchnou. V CivBE lidstvo kolonizuje nové planety ve vesmíru a hráč je tak sponzorován jednou z herních frakcí, jejíž zájmy hájí, a zároveň soutěží s vyslanci cizích frakcí, kteří si také chtějí ukrojit kus neobydlené planety. Časem, jak zvětšující se říše soutěží o zdroje a prostor, dojde i na války.

Je to prostě pohoda a čistá hra, žádné zbytečné nudnosti

Hra se dá lépe hrát už proto, že hrajete ve vzdálené budoucnosti, kdy jsou výchozí možnosti asi takové, jako měla Civ5 na konci hry. Máte tedy základní technologie objeveny a nemusíte pro příklad čekat na objevení daného technologického stromu až do bodu, než vaši workeři budou umět jezdit po vodě a stavět hladinové objekty. Umí to hned od začátku. Worker je univerzální budovatel říše, který zvládne od začátku vše a žádná jeho další workboat verze není potřeba.

Nekoná se už časový rozvoj od pravěku, prvních hrnčířů a zemědělců, přes průmyslovou revoluci až do digitální éry na konci hry. Stále sice postupujete stromem technologií, kde určité větve vám odemykají další na prozkoumávání.  Časový postup technologickým stromem je ale daleko volnější. Už není nutné pro úspěch zkoumat vše, pročež hovoří fakt, že technologie nejsou ve stromové topologii, nýbrž v hvězdicové.


Afinita a upgrade

Technologie jsou rozděleny do do tří celků zvaných afinity (příbuznosti, náchylnosti). Můžete se celou hru soustředit buď čistě na zkoumání jedné afinity a zavrhnout ostatní dvě, nebo je různě mixovat a mít vyzkoumáno ke každé afinitě několik levelů. Podle toho k jaké ze tří stran jste nejnáchylnější, se upgradují vaše jednotky. Různé soupeřící frakce tak mohou mít stejný strom jednotek, když mají stejný affinity level. Upgrade jednotek probíhá hromadně, u všech vašich jednotek ve hře naráz a hlavně zadarmo. Už není potřeba jako v Civ5 platit za upgrade každé jednotlivé jednotky zvlášť. Prostě dosáhnete daného affinity levelu a najednou máte ze všech džípů tanky a hotovo. Opravdu užitečné zlepšení.

Zde vidíte různé affinity levely jednoho typu jednotky.

Další personalizace nových efektů pomocí questů

Personalizovat se dají hromadně také účinky daného typu staveb ve městech nebo efekty právě nově vynalezené technologie. V danou chvíli na začátku kola musíte rozhodnout quest. Většinou máte dvě možnosti, jedna vede k vyššímu příjmu peněz a druhá k vyššímu efektu vynalezené technologie. Super!


City screen je klasika jako ve všech Civilizacích.

DCPC Gaming
DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

Fakta nepřestanou existovat jenom proto, že jsou přehlížena.
Aldous Huxley