Vepř (KAAP)

Ukrajinský lehký terénní transportér personálu

S vozidly Vepř se vycajchnovala ukrajinská Kremenchuk Automobile Assembly Plant roku 2002. Jde o vysoce výkonné čtyřkolové terénní víceúčelové vozidlo inspirované terénními náklaďáky Kraz a Ural. Některé jeho technologie si výrobce nechal patentovat. Bohužel nakonec pouze 15 experimentálních kusů bylo vyrobeno. Snad proto jsou informace o něm ve všech zdrojích jenom takto kusé. Oficiální stránka na webu výrobce již neexistuje.

Výrobcem je zamýšlen jako ukrajinská obdoba amerického Humvee, avšak extrémně terénních schopností a ještě pancéřován. Podobně jako u Humvee a Hummeru existují jak vojenská tak sportovní civilní varianta. Vozidlo je optimalizované pro bahno Sibiře a hory Kyrgyzstánu. Na rozdíl od Humvee také uveze znatelně více pasažérů při nižší spotřebě paliva.

Kostra vozidla je cele ocelová, využívána jsou kola z masivního transportéru BTR-94, která ukazují na robustnost pojezdové části. Vozidlo je tak schopno brodit se vodou do 1,5 m hloubky(!). Maximálně snad má pojmout kolem 15 členů posádky(!)?

Pohonem jsou 3,9 l vznětový motor a manuální převodovka Iveco. Do standardní pojezdové výbavy Vepřů patří: Řidičem nastavitelná centrální kontrola tlaku v pneumatikách, nastavitelná výška jízdy 30 až 60 cm, zdroj energie nezávislý na motoru.

Uživateli těch několika kousků jsou Ukrajina, Gruzie, Kyrgyzstán a Řecko.

Specifikace

Hmotnost 3,56 t a více podle pancíře; délka 5,3 m; posádka 5-9; rychlost 140 km/h; 

Zdroje

https://wikivisually.com/wiki/VEPR

https://www.stallioncustoms.com/vepr.html

DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

I cesta neúspěchu může být dlážděna dobrými úmysly.
z dokumentu o haváriích jaderných elektráren