DCPC Gaming

Star Trek: Infinite - Jedinečná a zatím nedotažená 4X realtime strategie

4X RTS principů Stellaris, ovšem pro fanoušky Star Treku.

Stellaris byl sice velmi rozporuplnou hrou, ale jedním byl naprosto výjimečný, přímo tvořil svůj žánr a sice tím, že jako 4X grand strategy game byl realtimový. S realtimem stojí a padá řada jeho předností i neduhů. Star Trek: Infinite je založen na Stellarisu, akorát je v něm Stellaris mírně upraven pro požitek fanoušků Star Treku.

Věci Star Trekové nemohu posoudit, ale v podstatě jde jen o několik herních dialogů s tematickým kresleným obrázkem známé postavy Star Treku a na výběr k němu máte tři odpovědi, čímž jako komunikujete se svými kapitány, lodním počítačem a necháváte si přehrávat komunikační přenosy z cizácké lodi. Podle mě úplně zbytečná, marnotratná volovina.

Trochu lepší to už je s herními prvky. Stellaris je to celým svým ovládáním a herními koncepty. Akorát hvězdy na herní mapě nejsou propojeny cestami, ale lodě se mohou volně přesouvat z libovolné hvězdy (planety) na jinou, což je úžasné na začátku hraní, ale peklo při válkách s vzrostlými říšemi.

Herní reálie jsou lepší, řekl bych. Připadá mi, že z možností tech tree zmizely nepodstatné vynálezy, a naopak přibylo více zbrojních technologií, více administrativních a ekonomických. Poznat je to i na správě říše od začátku hry, která se dá narozdíl od Stellarisu docela dobře ukočírovat, co do nedostatku surovin, a dále co do pomalosti researche, pomalosti stavění, obsazování nových hvězd a planet a administrativní velikosti říše. Když po pár zahráních už přesně víte, které prvky v jakém sledu stavět, rozběhnutí nové říše k bohatství je hračka. U Stellarisu to bylo neustálé váhání mezi mnoha kompromisy.

Vysloveně debilní jsou kreslené obrázky ilustrující dějové pozadí a dokreslující atmosféru. Viděl jsem již spoustu vesmírných strategií, ale zdejší obrázky vesmírných stanic a lodí jsou opravdu idiotské, jako by je kreslilo malé dítě. To je ale jenom nic neznamenající detail.

Hraje se to lépe než Stellaris, bohužel je to nedokončená hra. Tak třeba úplně ve hře chybí winning conditions, nevíte za jak dlouho hra zkončí ani jakého cíle vítězství se snažit dosahovat. Stejně tak nastavení mapy je sporadické, velikost mapy je jedna jediná, rozložení mapy pořád totéž. Nastavení počtu a různosti říší vůbec neexistuje. Dokonce si připadám, že jsem pokaždé hrál pořád tutéž herní mapu.

Jsou zde i nedoladěnosti v ovládání. Například když doplňujete flotilu, vzniknou vám desítky samostatných flotil o jediné lodi. Podmínky, za nichž lze flotily spojit, jsou nejasné. Označování flotil na mapě je nejasné, nikdy nevíte, kolik lodí se vám jedním kliknutím označí. Jsou zde problémy nefungujících tlačítek v dialozích. Když třeba chcete najmout nového vědce do lodi nebo vedoucího výzkumu, tlačítko je zaseklé a někdy ho ani opakováním nerozchodíte.

Takže celkově je hra nedodělaným nesmyslem, avšak základy jsou lepší než Stellaris. Pokud to někdy bude dotažené do dokonalosti, třeba až jako současný Stellaris 1.9 v 2023, pak to bude nejlepší 4X realtime strategickou hrou, protože to Stellaris prostě překoná.

Zdroj

Nimble Giant Entertainment. Paradox Interactive. PC game; MS Windows. 4X realtime grand strategy game. 10/2023.

DCPC Gaming
DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

Mám značné znalosti v různých oborech a musím je šířit k těm méně obdařeným.
A.C. Doyle