Skyrim: Pale Hold a Dawnstar - zamrzlá krajina a přístavní městečko

The Pale se rozkládá uprostřed severního Skyrimu a její severní hranici tvoří otevřené ledové moře Sea of Ghosts.


Noční souboj mágův ledové prázdnotě Sea of Ghosts.

Snad jedině oblast mezi Loreius' Farm a Shearpointem to vypadá jakžtakž přívětivě, jinak jde o zasněženou pustinu s neustálými vánicemi.

Na Shearpointu hráče čeká jedno z prvních setkání s drakem a Dragonpriestem.

Hlavním městem holdu je Dawnstar - město s krásným názvem avšak už horší podobou. Jde vlastně o vesnici u moře s přístavní zátokou.

Její exteriér ani interiéry nejsou nijak význačné, spíše podprůměrné, ne však odpudivé jako u Winterholdu.

Hlavní interiérovou dominantou je Blackreach, který je však ukryt pod ruinami Raldbthar, takže se do něj hráč dostane jen zřídka, nebýt questu v hospodě, který nás tam zavádí. Blackreach je bezpochyby nejmonumentálnější podzemní prostorou Skyrimu, na místě ruin někdejšího trpasličího města.

Starosta Jarl Skald the Elder je obhroublý stařec protivný, že jeho městec stojí za houby a i radnice kde sídlí, The White Hall, působí spíše nuzným dojmem. Není se mu proč divit, Dawnstar je věčně zmrzlou vesnicí u moře, je to prostě prdel. Horší už je jen vedlejší Winterhold o kus dál na východ.

Heljarchen Hall je homestead, kterou si na pozemku v Pale můžeme sami zbudovat díky datadisku Hearthfire.

Hráčem snad nejnavštěvovanějším místem v Dawnstar je alchymistická prodejna The Mortar and Pestle s věčně dobře zásobenou magistrou Fridou. Té se tam dveře netrhnou. Druhou pamětihodností je Silus Vesuius's House a jeho Mythic Dawn Museum, které je jako dělané pro zloděje na trénování páčení. Jsou zde uzamčené vitríny s cennými exponáty.

Hospodou v Dawnstaru je Windpeak Inn, klasická to hospoda jakých jsou po Skyrimu roztroušeny spousty.

Zatímco v Americe dneška má každý hospodský pod pultem brokovnici, ve Skyrimu to zpravidla bývá obouruční válečné kladivo.

Trpasličí ruiny Irkngthand a Hall of the Vigilant.

V zamrzlém moři je plno vraků lodí, které bývají sídlem loupežníků.

Toto je nejtypičtější krajina kolem Dawnstaru, ve dne docela ujde.

V noci je tu mírně strašidelno, ale v podstatě bezpečno, protože "tam na Vás žádnej nepřijde".

Potkat zde můžeme snad jen pár zvířat, jak praví příručka pro přežití útoku mrože.

Opět Blackreach. První pohled tomu nenasvědčuje, ale ruiny překypují podzemním životem. S některými modifikacemi jsem zde zažil nejdelší nepřetržitou bitvu ve Skyrimu. Je zde typická podzemní havěť v nejsilnějších variantách - Falmeři, Dwemer Automatoni a Chaurus bojovníci.

Moje družina za krásného mrazivého odpoledne u High Gate Ruins.

Fort Dunstad a Frostmere Crypt s dragonpriestem Curalmilem.

Frostmere Cavern a Dawnstar Sanctuary temného bratrstva.

Nightcaller Temple se tyčí nad Dawnstarem a zejména v noci nevěští nic dobrého. Konkrétně obyvatelům přináší noční můry. To čeká na vyřešení hráčem v rámci vizuálně nejefektnějšího questu Skyrimu.

Viděli jste, že The Pale není nijak veselou oblastí, tak na závěr přikládám kočičí družinu, která je mistry v táboření.

Pro stručnost už uvedu jen neúplný výčet nejzajímavějších lokací: Hillgrund's Tomb, Volunruud, Tumble Arch Pass, Korvanjund, dva rudné doly, dva vojenské tábory a asi třicet méně důležitých míst.

Pro úplnost si neodpustím poznámku ke kovářskému řemeslu v Dawnstaru, které je zde zdrojem ustavičného naštvání. Lepší je zde vůbec nekovat a donést si to do lépe k tomu vybaveného města.

Zdroje

The Elder Scrolls 5 Skyrim. 1.9.32.0.8. Bethesda Game Studios. Windows. 2013. PC game
<http://www.elderscrolls.com/skyrim>

Skyrim:Solitude. Unofficial Elder Scrolls Pages. Web. 2015.
<http://www.uesp.net>

Haafingar. The Elder Scrolls Wiki. Wikia. Web. 2014
<http://elderscrolls.wikia.com>

DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

Mahal je jen jeden z mnoha Tádžů, stejně jako Angkor je jen jeden z mnoha Watů.
DigCest