RCV (Inkas) na zvládání povstaleckých bouří

Armored Riot Control Vehicle (Inkas)
Kanadské velké obrněné vozidlo pro policii a hasiče

Kanadský výrobce Inkas se zabývá povojenšťováním komerčních vozidel mnoha výrobců mnoha typů. Toto jejich vozidlo na zvládání povstaleckých bouří je jejich největším kouskem. Má za úkol být policejně bytelné, tedy ochránit životy posádky a zároveň umožnit průjezd davem rozlícených lidí (pokud by k tomu kdy došlo).

To, co se dá považovat za jeho hlavní výzbroj, jsou dvě vysokotlaké vodní pumpy, jejichž stříkačky poskytují ostrý proud vody ještě na vzdálenost 50 m a jsou dělány na mocný úvodní vodní úder, jímž rozeštvávají davy vzbouřenců po ulicích. Stříkačka má kontrolovatelný tlak, jímž se volí mocnost a vzdálenost vodního úderu.

Pochopitelně zároveň slouží jako hasičský vůz, se kterým toho má více společného. Čelní pluh s ovladatelnou výškou je určen na rozrážení překážek před vozidlem, myšleno hlavně na bourání barikád. V dnešní době moderně bylo u vozidla myšleno na pořizování důkazů. Vůz tedy má výkonnou pozorovací elektrooptiku a možnost pořizovat více videozáznamů najednou více kamerami.

Protibalistický pancíř by u policie neměl přijít k plnému užitku, ale vozidlo ho musí mít, čímž se více podobá vojenskému vozu. Vozidlo v hodnocení pancéřování neužívá NATO standard Stanag 4569 ale CEN 1063 standard a síla jeho balistické ochrany je na jeho nejvyšším levelu BR7, což by mělo být ochrana vůči velkorážové pušce s průbojným nábojem. To je na policii opravdu skvělá ochrana, ovšem nevíme zda ze všech stran a pokulhávat nejspíš bude ochrana proti výbuchům z bezprostřední blízkosti z boku. Tu Inkas samozřejmě nezmiňuje.

Vozidlo uvnitř poskytuje prý dost prostoru pro jednotku ozbrojenců s jejich vybavením a zároveň pro neozbrojené velitele / úředníky. O kapacitě členů posádky však výrobce záměrně mlčí. 

Takový vůz musí mít dojezdové vložky v pneumatikách, údajně dost na to, aby mohl ujet na základnu ještě 50 km s prostřelenými pneumatikami. Stejně tak nádrž paliva může být samosvorná, jež se sama zaceluje svou konstrukcí a nehrozí u ní ani vznícení ani únik paliva po četných průstřelech.

Na střeše jsou instalovány všechna ta hasičsko-policejní těžká zařízení, jako sirény, megafony, bodová osvětlení, stříkačky a vstupy kamer. Všechen ten technologický koncert završuje výkonný systém filtrování vzduchu a klimatizace. Vozidlo kupříkladu zajišťuje, že vzduch pro posádku je brán zvrchu a ne od silnice a je dále filtrován od spalin a slzného plynu, takže všechna posádka uvnitř vozu by se měla bez postihu dokázat pohybovat na zamořeném území.

Pojezdové výkony vozu spočívají na motoru Cummins 8.3L Diesel s 10stupňovou manuální převodovkou o suchém výkonu 295 koňů. Znak náprav je 6x4. Délka vozu je 7,8 m.

Ovšem nevíme na kolik km jízdy vydrží zásoba paliva, kolik pojme členů výsadku kromě 4 členů v kabině a ani jak přesně je to s tou ochranou. Ochranu asi myslí dosti vážně, protože v pancéřové slupce je i motor, elektroinstalace a životně důležité součásti. Také skla mají být mnohovrstevná. Někde jsem se dočetl informaci, že vozidlo odolá výbuchu jenom ručního granátu, aha, takže není odolné proti přísilničním bombám, se kterými však pravděpodobně přijde při povstáních do styku. Zmíněnou ochranu však má poskytovat v plném úhlu 360°, stejně jako úplný přehled o situaci a pokrytí kamerami.

Zdroje

https://inkasarmored.com/inkas-armored-riot-control-vehicle/

https://armoredvehicles.ng/riot-control-vehicle/

DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

Mít největší kladivo neznamená trefit každý hřebík.
Obama