1. DC
  2. PC Gaming - největší rozměr zábavy

Quantum Break

Milé je podání hlavního hrdiny. Žádný nařvaný chlapák, ale hubený neškodně vypadající bývalý student, který se k celé úvodní události staví skepticky až s obavami. Jednoho dne se bůhví proč vrací podívat zase do školy. Tam se v pokusném vědeckém zařízení prostřednictvím svých učitelů a starších kolegů napůl mimoděk přimotá k nezdařenému experimentu s červí dírou.

Úvodní scéna má očividně vyvolat vzpomínky na starý Half Life. Kruhová místnost, ovládací středisko, izolované místo zkušebního reaktoru. Nadšený bývalý kolega a vedoucí pracovník je experimentem vskutku posedlý a zaníceně hučí do zdráhavého bývalého kolegy, aby se spolupodílel na letmém neohlášeném spuštění reaktoru. Ten nakonec mámení podlehne a oba vědci rozžínají reaktor. Drobnou zápletkou se pokus na vrcholu zvrtne. Hlavní hrdina tedy vlastně za nic nemoha otevře Einsteinův-Rosenův most. Po výbuchu reaktoru se však začínají dít divné věci, všude se vyskytují časoprostorové anomálie. Vedoucímu profesorovi například vyleze z reaktoru jeho o 5 minut starší dvojče, které dosud neexistovalo. Ukazuje se, že svět se najednou dělí na ten před pokusem a na ten po něm. Do vědeckého pracoviště vtrhává vojenská jednotka, aby vědce umlčela. Hlavní hrdina s pomocí kamaráda, který to celé způsobil, jen tak tak uniká větrací šachtou a poprvé bere do ruky pistoli. A my hráči se stáváme součástí příběhu.

Z úvodu je jasné, že hra je podána jako převypravovaný příběh, jako film, tedy lepší interaktivní film, kde my určujeme, co se v něm odehraje. Hra je totiž také z dílen Microsoftu, také je podána jako Mass Effect, tedy strhující interaktivní vyprávění s ukázkovým grafickým provedením.

Právě díky vyprávění a filmové nehernosti herního světa mě nakonec dechberoucí Mass Effect nakonec moc nebral. Tak tedy uvidíme, zda se to QB podaří... Po dalším dnu hraní: Nepodařilo.

Hrdina sice zjišťuje, že má schopnost selektivně zastavovat čas a dostávat se tím skrz překážky a nepřátele, bohužel jako hráči mi už je jasné, že střílení se zastaveným časem do speciálních jednotek je pouze způsobem, jak se dostat k dalšímu vyprávění příběhu.

K tomu všemu je zde to hloupé vidění z pohledu třetí osoby a tudíž ovládání jako ve Witcherovi. Hned jedna z pohybově komplikovanějších scének na vysokozdvižné rampě mě utvrdila, že v tomhle dál pokračovat nebudu.

Nenechte se ale odradit, kdo dohrál Mass Effect, bude ho jistě bavit i tohle. Podle pár úvodních aktů to ovšem není hra, kde by kdovíjak záleželo na vašich dovednostech. Odměňující je to jedině příběhem. Chcete-li tedy sledovat občasnou akcí přerušovaný konvenční sci-fi film zasazený do dnešních podmínek v pozemském městě, pak to bude jistě dobré, možná přímo ideální. Už podle mužských hlavních hrdinů bych řekl, že je to pro takové to domácí občasné dívčí méně akční hraní přímo stvořené.

S jistotou potvrzeno ještě dalšími hodinami hraní. Pro milovníky akční simulace reality to není nic slibného. Nevadí, že do vojáka, co mne přepadl zblízka, vyprázdním zásobník. Aspoň podle geometrického modelu to tak být musí. Ovšem na zaměřovači nebyl a tudíž všechny náboje vyšly naprázdno.

Takže konec.

Zdroj

Quantum Break. Remedy Entertainment. Microsoft Studios. Microsoft Windows. PC Game. 2016.

  1. DC
  2. PC Gaming - největší rozměr zábavy

Portál vojenských technologií,
nejnovější přírůstky:

ART, SPGH
Samohybné dělostřelectvo

T5 Denel

VLAP

SR5

AR3

T-300 Kasirga

IFV, APC
Bojová vozidla a transportéry pěchoty

Adaptiv

Borsuk

Stryker DVH (Double V-Hull)

Stryker Dragoon

Rosomak KTO

MBT, LT
Hlavní bitevní tanky

Griffin III

Ejektor zplodin výstřelu

Thermal sleeve

EMBT

Kaplan MT / Harimau

Ozbrojené vrtulníky

Z-10 / CAIC WZ-10

T129 ATAK

H225M Caracal (EC725)

Rotor a počet listů rotoru

Wire strike protection system (WSPS)

Recon, IMV - Lehká vozidla
a transportéry personálu

Caiman MRAP

RG35 6x6

Mosquito HMV AFV-420P

RG33

AJBAN LRSOV

AA, SAM, SPAAG
Prostředky protivzdušné obrany

dolet, dostřel, dosah

Střely s plochou dráhou letu

Goalkeeper

Skyshield

Type 09 SPAAA

Technologie a pojmy
vojenských prostředků obecně

výbušina vs. výbušnina

Optical camouflage

Counter-insurgency (COIN)

Muzzle brake - úsťová brzda

Digitální mapy

▾ Portál vojenských technologií |
▾ Home |
▾ Divácký výzkum |
▾ Organizační |

"Když dokážeš z přistání odejít po svých, bylo to dobré přistání. Když dokážeš letadlo použít ještě druhý den, bylo to vynikající přistání."
- Chuck Yeager