Mengshi CSK131/141 (Dongfeng Motor Group)
Versatile armored truck
Čínské víceúčelové 4x4 MRAP vozidlo
Čínský Dongfeng vyvinul vedle klonu západních vojenských SUV také osobité vozidlo, které lépe chrání svoji posádku balistickým pancířem. Zároveň jde o MRAP 4x4 vozidlo jiného čínského výrobce než Norinco, které s vozidly Norinca soutěží.
Bohužel je o modelu CSK131 zase, jako v Číně, známo jen málo. Ví se, že spočívá na samonosné karoserii a že údajně dosáhne maximální silniční rychlosti 120 km/h.
Na střeše je únikový poklop, který ale svým průměrem odpovídá montážnímu kruhu pro jednomužnou zbraňovou věž pro těžký kulomet ráže 12,7 až 14,5 mm. Západní pozorovatelé tvrdí, že vzezřením je to typické vozidlo pro nesení raketových zbraní, ať už protileteckých či protitankových.
Základní varianta má pancéřování na úrovni STANAG 4569 level 1, ale s přihlédnutím k rozdělenému přednímu neprůstřelnému sklu, lze předpokládat, že úroveň ochrany bude navyšována přídavným pancířem. Lze tak usuzovat také proto, že Mengshi je nabízeno pro export.
Wikipedia upozorňuje na spojitost s čínským Humvee a na skutečnost, že Mengshi nepokrytě sleduje americké armádní požadavky na jejich současné JLTV. Má pokročilejší palubní elektroniku s komunikační funkcí a s panelem digitálních map a napojení na čínský polohovací satelit Beidou. Je zde také noktovizor řidiče a další nad zadními dveřmi výsadku.
Mengshi vystupuje také ve variantě CSK-141 šestikolového transportéru / náklaďáku pro deset členů výsadku. Ta je delší (5,8 m) a těžší (6,3 až 7,5 tun).
Pohonem je zřejmě západní přeplňovaný vznětový osmiválec V8 Cummins vyráběný licenčně v Číně. Poskytuje výkon 150 koňů.
Dle čínské vlády se tato vozidla budou vyrábět po tisícovkách kusů nejen pro vojenské využití, ale také pro policii, hasiče a ostrahu hranic.
Specifikace
Hmotnost 4,9 až 6,3 t; délka 5,1 m; rychlost 120 km/h;
Zdroje
https://21stcenturyasianarmsrace.com/2017/12/15/armored-cars-dongfeng-mengshi-csk131/
https://en.wikipedia.org/wiki/Dongfeng_Mengshi