Max 9 (SVI Engineering)

Armoured Personnel Carrier

Jihoafrická firma SVI Engineering se sídlem v Pretorii se od 2004 soustředí na vývoj speciálních obrněných vozidel a různých průmyslových důlních a vrtných zařízení (jako tř. vakuové pumpy a návody, jak se používají -pozn. red.).

MAX 9 představuje většího kolegu vozidla Max 3, které obě byly představeny roku 2018. MAX 9 má kapacitu pro 8 osob nebo náklad 2 tun. Balistická i protiminová ochrana vozidla se pohybují na úrovni STANAG 4569 level 1 s přídavnou sadou pancíře na level 3.

Od vozidel MAX 9 jsou očekávány role využití jako transportér personálu, polní ambulance a mírové mise. Vozidlo se dá snadno přestavět na 6x6 variantu. Vozidlo má pět dveří, z toho zadní vysoké jednokřídlé. Na obrněné vozidlo má řešení od SVI netradičně velká okna, jak přední tak zadní, pro lepší situační povědomí. Na těchto drobnostech se projevuje nenákladnost vozidla - neprůstřelná okna představují levnější řešení než kamerový přehledový systém, pro africký trh. 

Vozidlo je dodáváno se vzdáleně ovládanou zbraňovou stanicí Reutech Rogue LITE a s 12,7 mm kulometem nebo s 60 až 120 mm minometem Thales Scorpion, který je připraven k palbě od jízdy za 15 vteřin. Světlá výška činí terénních 38 cm. Výrobce však uvádí, že vozidla nejsou určena pro vojenské využití. Zákazníky tak zůstávají pořádkové síly a bezpečnostní agentury. Obchodní ředitel jihoafrické firmy dokonce udává zajímavý údaj, že 53% zákazníků tvoří černošsky vlastněné firmy.

Vnitřek tvoří výklopná sedadla, ploché dveře a ovládacím prvkem vnitřních přístrojů je rozměrný dotykový displej. K vozidlu je vyráběna také robotická paže pro odstraňování výbušnin.

Pohonem je 6,7 litrový vznětový motor Cummins s pětistupňovou automatickou převodovkou Allison vyvíjející výkon 177 kW.

Specifikace

Hmotnost 6,5 až 9,5 tun; posádka 8; délka 6,4 m; rychlost 115 km/h; 

Zdroje

Oficiální:

https://svi-max.co.za/

https://svi.co.za/max-armoured/

DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

V Portugalsku a Řecku je odborníkem ten, kdo pozná lokomotivu od umyvadla. V Německu je odborníkem ten, kdo chodil pět let řádně na univerzitu a pět let to praktikoval. To je rozdílné měřítko patentové teorie.
Karel Čada