Interceptor SOV

Light Protected Patrol Vehicle
Pakistánské lehké vozidlo

Pákistánská společnost Cavalier Group  roku 2019 předvedla svoje nové lehké vozidlo pro ochranu hranic,  které vyvinula společně s Heavy Industries Taxila.

Základem vozidla je Toyota LC79, jejíž rám byl upraven tak, aby vozidlo mohlo sloužit jako mobilní  nosič žebříku.  Oproti původní Toyotě má dále vylepšený podvozek,  odolnější nápravy a brzdný systém, vše  navržené tak, aby vozidlo mohlo mít bojovou hmotnost přesně šest tun.

Vozidlo Interceptor není nijak zvlášť  pancéřované. Balistická ochrana spadá pod STANAG 4569 level 1a a přídavnými pláty pancíře lze docílit maximálně ochranu na levelu 2,  tedy proti průbojnému střelivu  Kalašnikovů. 

SOV, jak název naznačuje, se nejvíce podobá  zaběhnutému standardu vozidel pro speciální jednotky,  je tedy rozčleněno do třech částí -  motor vpředu,  řidič a velitel uprostřed a prostor pro výsledek vzadu. Vůz má pouze dvoje  klasické dveře, plus samostatné dveře má samozřejmě k dispozici výsledek. 

Na střeše Interceptoru je montována jednomužná zbraňová věž s manuálním ovládáním a vyzbrojena kulometem ráže 7,62 mm. 

Interceptor SOV je poháněn vzduchem chlazeným vznětovým osmiválcem spárovaným s 5rychlostní manuální převodovkou. A tak jedinou noblesou jinak zcela průměrného vozidla je maximální silniční rychlost 150 km/h. 

Bratrem Interceptoru je vozidlo Predator SOV  tohoto pákistánského výrobce.  Predátor se dá považovat za lépe vybavené, zato lehčí vozidlo a existuje o něm ještě méně  údajů. 

Prvním importním zájemcem je Bahrajn, který pro svoji Národní gardu objednal 50 kusů Interceptor SOV.

Specifikace

Rok 2018; hmotnost 5,3 t; posádka 4; užitná zátěž 800 kg; rychlost 150 km/h; dojezd 500 km;

Zdroje

http://cavalier-group.com/predator-sov/#1572076918398-1fe4f68b-b4c8 

DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

Stále častěji se musím dopouštět zjednodušování, abych ostatním něco vysvětlil, a to mne stále víc trápí.
DigCest