Hellhound (Northrop Grumman)

Light Reconnaissance Vehicle (Scout)
U.S. Lehké průzkumné vozidlo

A opět podle trendu: na každého výrobce špičkové letecké techniky minimálně jedno lehké výsadkové vozidlo. Tak i slovutný Northrop Grumman se 2015 vytasil se svým zběsilým vozidlem Hellhound.

Prioritou vývoje byla extrémní pohyblivost, ale také pokročilé ovládání a pokročilá výbava obecně. Hellhound není úplně malý. Je oporou celé četě výsadkářů o počtu šesti plně vyzbrojených vojáků. Má obrovské rozpětí náprav aby svižně bruslil lukami i pouštěmi. Jen tak tak se narve do vrtulníku, takže ač se to nezdá, je uvnitř přepravitelný uvnitř vrtulníků CH-47 Chinook.

Jak dnes v době výkonné komunikační techniky, dronů, laserů a hybridních motorů stalo se rychle standardem, Hellhound má na palubě soustavu tří generátorů energie s obrovským výkonem 120 kW. Je tu mocný 100 kW generátor startér zocelený ještě dvěma menšími speciálními. Důmysl hlavního generátoru je v tom, že funguje ještě před roztočením spalovacího motoru, načež se rozběhne další generátor spalováním paliva. Dále je tu ručně přenositelný zdroj energie 100kVA (dokáže poskytovat napětí 100 kV o proudu 1 A jednu hodinu nebo méně, úměrně). Dále motor přes alternátor generuje při 28V 18kW elektrického výkonu. Spojeny dohromady, jsou generátory tak výkonné, že umožňují pohánět celou jednu halu běžné vojenské základny s jedním autem Hellhound. Ač nevyřčeno, jistě to znamená, že auto je připraveno jako rychlý terénní nosič silných, na příkon hladových laserových zbraní budoucnosti. Pro srovnání 30 tunový M2 Bradley rozhýbe necelých 20 kW, kdežto 6,5 tunový Hellhound přes 100 kW! Přitom 10 kW laser lze použít k sestřelování malých dronů. Hellhound zatím lasery nemá, ale je to jasná otázka budoucnosti.

Dále má Collision Avoidance system od firmy Pratt&Miller, dopředu hledící sestavu LN270 kamery s radarem schopnou detekovat technické objekty na 800 m, infračervenou elektrooptiku na 10 km (!-dvakrát tolik co ruská Armata tank), diagnostický systém vozidla a displej mimosilniční pohyblivosti. Dále WabCo ABS, nezávislé zavěšení, centrální kontrolu tlaku v pneumatikách, vojenské tlumiče nárazů  a samozřejmě dojezdové vložky od firmy Hutchinson.

Střešní lafetovanou zbraň tvoří docela pořádný kanón ATK M230LF ráže 30 mm na principu chaingun. Ten lafetován v bezosádkové zbraňové stanici a je ovládán vzdáleně.

Využívá jak jinak, než modulární ochranu, podle potřeb mise. Má odnímatelná zvlášť okna, zvlášť dveře a připojitelné pláty pancíře. Jejich balistická ochrana ani nestojí za řeč, protože prioritou je nízká hmotnost vozidla. To je snad jedinou vadou na kráse.

Podvozek o znaku náprav 4x4 má Height reduction system, tedy měnitelnou výšku jízdy (měnitelnou světlou výšku). Stejně jako nejvyspělejší vozidla bohatých ropných států má zbraň zcela zasouvatelnou do vnitřku vozidla, aby nerušila odporem při jízdě v rychlosti. Vzadu má dokonce docela slušný nákladový prostor. Pekelného psa pohání vznětový motor Cummins o výkonu 250 HP, jak jinak než propojený s převodovkou Allison.

Neúplné specifikace

Uveden 2015; hmotnost 6,5 t;

Zdroje

https://breakingdefense.com/2015/10/northrop-grumman-scout-truck-is-laser-ready-boasts-huge-power-generation/

https://www.armyrecognition.com/ausa_2015_show_daily_news_coverage_report/northrop_grumman_releases_its_hellhound_light_reconnaissance_vehicle_at_ausa_2015_21310154.html

DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

Pokud jsme jediní, kdo se může ptát, pak je to naše povinnost.
NatGeoTV