1. DC
  2. PC Gaming - největší rozměr zábavy

Generation Zero - single kulisa multiplayeru na ostrově ve Švédsku, to je snad špatný vtip

Jsme ve Švédsku dneška. Příroda je rozlehlá, jen mírně kopcovitá, strohá a surová, ale nikoli nepříjemně. Grafika je svěží, ani moc realistická ani moc dětinská. První dojem je skvělý.

Bohužel jak později seznáváme, jde jen o survival kulisu multiplayeru, jak je u her po 2015 zvykem. Máme sice přežít jako jediní přeživší na pustém severském ostrově, ale to je vše. Po mapě je tu a tam roztroušeno pár úplně stejných domečků a pár aut, v nichž nacházíme střelivo.

Po apokalypse v mírné budoucnosti je svět zaplaven vražednými roboty, kteří běhají jako psi krajinou a útočí na vás na potkání. Jejich AI je docela dobrá. Nejdřív střílí z dálky, pak se kolem vás stahují jako smečka vlků, nakonec vás jedním zásahem zabijí zblízka. Musíte je zničit na dálku. Pak se doléčíte lékárničkou a takto pořád dále. Roboti jsou jakýsi techničtí psi nebo opice. Vykresleni grafikou a modelem, který bychom čekali u hry o dvacet let starší. Pobíhají kolem vás coby žlutorezaví kovoví psi. A všichni jsou stejní. Prozkoumal jsem asi třetinu mapy, ale na žádného jinak vypadajícího nebo s jinými schopnostmi jsem nenarazil. Jedním slovem - tragédie. Mount & Blade je ve vší své suchopárnosti proti tomuhle trhák!

Tu a tam najdeme další zbraň. Nejslabší pistole, stará rezavá brokovnice, stará rezavá puška, ..., dál už jsem to ani nehrál. Střeliva do pistole je vždycky dost. Z dlouhé zbraně si vystřelíte pouze svátečně.

Nacházíme také lékárničky a další věci, které ale k ničemu nejsou. Způsob braní věcí do inventáře klávesou a klikem myší i zhotovení inventáře samotného připomíná hru o dvacet let starší.

Svět je pustý. Nikdo živý, žádné NPC postavy, které by udávaly děj, kooperovaly nebo by se s nimi dalo obchodovat. Prostě prázdnota. Žádný děj tam vlastně ani není.

Hráč je ve stresu, že musí dobýt další domek o kus dál a to je jeho příští respawn point. Jinak savovat nelze.

Je zde náznak stealth taktiky. Lze se plížit a roboti vás kupodivu opravdu nevidí. Ale co s tím? Stejně je nakonec musíte ustřílet, stejně se jich na vás nakonec vrhne přesila jakmile vystřelíte.

Získáváme sice XP a je tu systém rozvoje postavy a dovedností, ale pro koho, nač, k čemu? Vsadím se, že multiplayer je jen o desetinu lepší než zkušenost singleplayeru.

Takže nejde ani o hru, spíš jen třetinu hry, kulisu multiplayeru, kde si svůj sociální pud hráči ukájejí mezi sebou. Bohužel singleplayer je pustý více než příroda ve Švédsku 2019. Vlastně je to jenom holá mapa, v níž se dá pohybovat, toť vše.

Co naplat, obsahu je málo a tak Vás ani já dále nepotěším. Slabota.

Zdroj

Generation Zero. Avalanche Studios. 2017. PC game.

  1. DC
  2. PC Gaming - největší rozměr zábavy

Portál vojenských technologií,
nejnovější přírůstky:

ART, SPGH
Samohybné dělostřelectvo

T5 Denel

VLAP

SR5

AR3

T-300 Kasirga

IFV, APC
Bojová vozidla a transportéry pěchoty

Adaptiv

Borsuk

Stryker DVH (Double V-Hull)

Stryker Dragoon

Rosomak KTO

MBT, LT
Hlavní bitevní tanky

Griffin III

Ejektor zplodin výstřelu

Thermal sleeve

EMBT

Kaplan MT / Harimau

Ozbrojené vrtulníky

Z-10 / CAIC WZ-10

T129 ATAK

H225M Caracal (EC725)

Rotor a počet listů rotoru

Wire strike protection system (WSPS)

Recon, IMV - Lehká vozidla
a transportéry personálu

Caiman MRAP

RG35 6x6

Mosquito HMV AFV-420P

RG33

AJBAN LRSOV

AA, SAM, SPAAG
Prostředky protivzdušné obrany

dolet, dostřel, dosah

Střely s plochou dráhou letu

Goalkeeper

Skyshield

Type 09 SPAAA

Technologie a pojmy
vojenských prostředků obecně

výbušina vs. výbušnina

Optical camouflage

Counter-insurgency (COIN)

Muzzle brake - úsťová brzda

Digitální mapy

▾ Portál vojenských technologií |
▾ Home |
▾ Divácký výzkum |
▾ Organizační |

"Vesmír si najde způsob, jak vás odklonit od cíle."
- Petr Chobot