DCPC Gaming

Dead Island 2 - znatelný zlom k lepšímu v první třetině

Ano, první dva dny strávené hraním Dead Island 2, mě sice navnadily, ale docela naštvaly. Dead Island 2 rozhodně je nejlépe vypadajícím druhým pokračováním všech zombistických her dneška, ale byl to víc horor než akce, zkrátka ne a ne se rozjet.

Zásadní obrat k lepšímu však nastal po první třetině hlavního děje. Třetí den, hned ráno, jsem dokončil misi, kdy podzemím plným zombií a hnusu procházíte z jedné čtvrti Los Angeles do druhé. Dostal jsem se tak do sluncem zalité, za denního světla hrané pláže - Venice Beach. 

Ve Venice Beach jsem se již cítil jako v jiné hře. Co dříve nešlo a na co jsem si v Dead Island 2 stěžoval, bylo najednou pryč a hra byla skvěle hratelná, akční, více řežba než horor.

Zaprvé během mise sewers v kanalizaci si přijdete na pěknou řádku zbraní, které pak lze na pláži za velké prachy prodat. Ve čtyřech vedlejších misích na pláži najednou nalézáte obrovské množství zbraní všeho druhu. Asi třikrát jsem na pláži prodával celý inventář a tím jsem si přišel na přes 40000 dolarů na upgrady. Co víc! Zde se poprvé ve hře setkáváte se střelnými zbraněmi a rovnou jich na pláži nalézáte mnoho a všech možných druhů. Dvě různé pistole, dva revolvery, jeden samopal s pistolovým střelivem, dvě útočné pušky, jednu nastřelovačku hřebíků a čtyři různé brokovnice. Tolik toho najednou najdete náhodně roztroušeno po Venice Beach!

Hra se střelnými zbraněmi nyní pěkně odcejpá! Jako by to už byla jiná hra v jiném duchu. Najednou se zombií tolik nebojíte. Najednou setkání s pěti zombiemi už nepředstavuje problém. Jen na pláži jsem jich odhadem vyrasil snad 400. Útočná rychlopalná puška je ultimátní zbraň, kterou doručíte zdaleka nejvíce damage per second. Navíc náboje už si dokážete vyrábět sami a ještě se jich tři dávky dají koupit a navíc se střelivo běžně nachází u mrtvol policajtů. Člověk by už používal jenom střelné zbraně a proto je zde omezení střeliva. Tedy vždycky do aspoň jedné zbraně střelivo máte, to si hra pohlídá, ale nikdy ne víc než pár desítek nábojů. Ve hře existují čtyři typy damage, na jaké můžete zbraň přizpůsobit. Pokud natrefíte na zombii imunní vůči jednomu typu, proto je právě dobré mít celý výčet různých zbraní s různým druhem damage.

Hra se tedy nemění ve střílečku. Abyste mohl kolit zombie jako na běžícím páse a cítil se přitom bezpečně, musíte v inventáři prokládat střelné zbraně sečnými, a pak jenom scrollujete všemi zbraněmi a ona se vám automaticky načte ta, do které střelivo ještě je a když dojde, máte po každé střelné zbrani na pořadě jednu klasickou. Navíc v této době již máte množství upgradů zbraní a moře peněz na ně. Takže zbraně celkem dost silné jsou, rozhodně silnější střelné než sečné. Také zde najdete množství červených zbraní, které mají nejvíce možností upgradů, takže sekání mečem a boxerem je doslova bájeslovné.

Máte v tuto dobu už dost bojových dovedností spolu s hodně upgrady hodně zbraní a maximum zásob a lékárniček. Takže najednou dokážete kolit 3x 4x více zombií než předtím za jednotku času. Začínáte se cítit opravdu bezpečně, přestáváte se nejobyčejnějších zombií bát a často si vyběhnete skolit hlouček zombií jen tak pro radost, nikoli z nutnosti. A cokoli nejtužšího před vás hra postaví, zvládnete v nejhorším na třetí pokus, prostě ho zblízka ustřílíte útočnou puškou do hlavy. Dosud jsem měl jen jeden problém a to byla velká unikátní zombie na parkovišti ve čtvrté dějové misi Venice Beach.

Je znát, že hra na vaše rasení okolí reaguje zvýšením obtížnosti. Ne, že by zombie rostly na síle, tak podlý naštěstí Dead Island 2 není. Ale přibývají zde obtížnější druhy zombií. Daleko častěji se zde vyskytují střevnatí tlusťoši plivající jed na dálku cílen přímo na vás. To jsou nejtužší standardní zombie doposud. Pak je tu stále nízký počet vysokých štíhlých rváčů, ale ti pro vás s dlouhým zásobníkem nebo červeným upgradovaným mečem již nepředstavují větší problém.

Je to zkrátka paráda! Nevím, kdy by tenhle přelom k lepšímu nastal, pokud bych hrál vedlejší mise od začátku. První dva dny jsem sledoval pouze dějovou hlavní linii, čímž jsem se nakonec dostal až k misi v sewers a po ní jsem ve Venice Beach jako znovuzrozený. Vedlejší mise hraju poprvé až teď, protože se současným arzenálem najednou mám pocit, jako bych měl více healthpointů. To sice nemám, ale vydržím mnohem déle a řežu je na hromadu jednu za druhou.

Najednou mám dokonce čas zabývat se různými bojovými skilly, respektive více s nimi experimentovat a nepoužívat nutně jen ty nejsilnější. Najednou jak kdybych hrál jinou hru, skoro až first person střílečku. Mám snad jedinou vítku ke zbraním, jejichž zaměřovače jsou vyloženě hloupé a zbraně jsou na pocit toporné a tuhé v ruce, mají znatelný zpětný ráz, ale při všem se dají ovládnout a najednou vám umožní věci dříve nevídané. Najednou je po první třetině Dead Island 2 pro mě daleko snazší i zábavnější než State of Decay 2 a Dying Light 2. Mám akorát obavy do budoucna, jaké nepřátele mi tam hra nastrčí v budoucích levelech. Obávám se, že jestli to takto bude stoupat dál, že do hry nakonec vstoupí zombističtí ostřelovači, pancéřovanci nebo zbraně hromadného ničení.

Všeobecně super, od první třetiny po misi v kanalizaci se Dead Island 2 už dá velmi dobře hrát, resp. singleplayer už není tak temný horor a teror.

Dokonce jakmile absolvujete přestup do Santa Monica, který tvoří šestnáctá mise hlavního questu - Beach Offensive, tak už máte hromadu zbraní všeho druhu. Střelných nyní máte tolik, že se opakují a můžete je prodávat, čímž si přijdete na moře peněz a za ně nakoupíte suroviny a vzory upgradů, takže pak teprve na maximum upgradujete všechny chladné a úderné zbraně. Těch máte tolik, že je můžete prodávat a sešrotovat na materiál. V Santa Monice máte už několik červených nejlépe vylepšitelných zbraní od každé koncepce zbraně, takže si necháte jen ty nejlepší červené nebo ty, které se vám prostě nejvíc líbí a ostatní klidně můžete zahazovat. Samozřejmě doporučuji je prodávat, čímž po prvních dvou vedlejších questech v Santa Monice jsem měl zhruba 80 tisíc dolarů a ty jsem všechny investoval to rozvoje postavy a její výzbroje. Takže teď teprv si připadám skoro jako v tehdy legendární dokonalé akční řežbě s žiletkami a pistolemi jménem Riddick… Málokdo dnes zřejmě tuší, že Riddick byl film podle hry a ta hra byla tehdy kolem roku 2003 tak jedinečnou řežbou útěku ze sci-fi vězení z vlastního pohledu, že podle ní natočili filmy a ty již stojí celkem za houby. Vyzbrojen na max mačetami, baseballkami a brokovnicemi a s bojovými dovednostmi nyní lépe využívajícími výhod prostředí v půlce hry Dead Island 2, jsem si na atmosféru tehdy revoluční řežby Riddick Chronicles of něco, vzpomněl.

Tak dobré se to zdá. Jsem v půlce hlavního questu Dead Island 2, kam jsem se dostal za využití textových a video návodů z internetu a dostala se ku mně informace, že Dead Island 2 prý teď dosáhl dva miliony prodaných kopií. Ano, teď chápu, že je to právem, nikoli pouze reklamou. Bohužel začátky byly svízelné, zdlouhavé a nepříjemně hororiální. Hře Dead Island 2 to prostě trvá celou první třetinu hry, než se pořádně rozjede. Pak takové mise jako Beach Offensive na konci pláže, jsou opravdu akční baladou.

Zdroj

Dead Island 2. Dambuster Studios. Deep Silver. Microsoft Windows. 2023. PC game.

DCPC Gaming
DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

Politika vychází z hlavně pušky.
Mao ce Tung