DOOM 4 - výjevy z pekla

Někdejší 2D mezilevelové grafické motivy z Dooma 2 nabývají nyní 3D uskutečnění přímo v mapách Dooma 4.

Za sebe bych řekl, že jde půl na půl o klasickou představu dantovského pekla říznutou výjevy z kostnic, například té kutnohorské. A to byl podle mě dobrý nápad a povedl se bravurně.

Viděli jsme sice už lepší představy pekla, třeba Oblivion, některé mapy z Unreal Tournamentů, či Diablo, toť některé pouze namátkou. To se ovšem netýká ztvárnění, nepřekvapivě to zde vypadá nejlépe dosud.

Nejlepší na tom ale je, jak se DOOM IV v grafice možností nejnovějšího hardwaru pořád drží své tradice už mnohých dílů her od idSoftware (sérií Quake a Doom). Ačkoli Doom 4 dělala na enginu od idSoftu Bethesda, drží se tak věrně her od idSoftware, že to ani poznat není.

Kamenné bloky po způsobu Andských indiánských staveb jsou zvláštním způsobem přitažlivé a do PC her se dávají jako designové motivy stěn levelů dost často. Dokonce v každém dalším dílu FarCry, Quake, Doom vypadají lépe. Jejich trojrozměrnost už není pouze zdánlivá jako u textur, jde o skutečné 3D tvary se stále náročnější geometrií ruku v ruce s tím, jak se zvyšuje výpočetní výkon hardwaru. Je to takové poselství herních tvůrců: "Jsme zase o kus dál, můžeme si dnes dovolit už i takto náročnou geometrii pouze na dekoraci stěn."

Zombie jsou na první pohled předesignované z Quake 1 a i inspirace vzhledu map z Quake 1-3 je jasná, bravo! Vzpomínáte na Shotgun Guy - zombii a nejslabší nestvůru z Dooma 2 se zelenými vlasy? Dobře, že tu není.

Impové, Kakodémoni, Mancubové, Revenanti a další dávají jasně znát, že jde o pokračování Dooma.

Finální bossové jsou také tradiční, zejména pak Spider Mastermind.

Mrtvoly s nordickými helmami doslovně převzaté ze Skyrimu jsou určitou dýkou do zad. Popíchnutím Bethesdy, jako: "Pozor, tuhle hru jsme dělali my." Nekomentované odkazy na svá díla Bethesda strká všude. Jsou jich například plné oba nové Wolfensteiny. Je tou hloupé, budí to rozpaky a Bethesda je na tom tak dobře, že to přece nemá zapotřebí. Jsou tu i zvířecí lebky ze Skyrimu či nástěnné plastiky.

Zdroj

DOOM. id Software. Bethesda Softworks. Windows. 2016. PC game.

Portál vojenských technologií,
nejnovější přírůstky:

Bojové vozidlo pěchoty (IFV / ICV / AFV / APC)

Atom IFV
Přetlakový systém CBRN ochrany
ROSY L Rapid Obscuring System
APS- Rheinmetall ADS
Tigon 8x8, 6x6

Samohybné dělostřelectvo (SPG / MLRS)

PULS
ammo - Krasnopol 2K25
DF-12 / M20
Aleksandar
HQ-9

Bojové vrtulníky

Bell 360 Invictus
Arapaho ARH-70 (Bell)
Tiger HAD
Semi-active radar homing (SARH)
LANTIRN

Systémy protivzdušné obrany (AA)

Fire-and-forget (active guidance)
Type 87
Tien-Kung III
Tien Chien (TC-2N)
Starstreak II

Tanky a protitankové technologie (MBT / LT / AT)

SACLOS
Zulfiqar 3
Armor- AMAP
M60A3 Leonardo
Ejektor zplodin výstřelu

Průzkumná vozidla a lehké transportéry personálu

Aravis (Nexter)
Jaguar EBRC
Akrep II
Griffon VBMR
TITUS (Nexter)

Pojmy a technologie války

Casus belli
Counter-sniper tactics
Parts commonality / Společnost součástí
Command and control C2, C4, C5
Světlá výška
DC | ▾ Portál vojenských technologií |
▾ Články |
▾ Organizační

Být pravdomluvný má jednou fantastickou výhodu, nemusíte si pamatovat, co jste komu kdy nakecali.
obchodní etika