1. DC
  2. PC Gaming - největší rozměr zábavy
  3. Komentované screencasty

DOOM 4 - výjevy z pekla

Někdejší 2D mezilevelové grafické motivy z Dooma 2 nabývají nyní 3D uskutečnění přímo v mapách Dooma 4.

Za sebe bych řekl, že jde půl na půl o klasickou představu dantovského pekla říznutou výjevy z kostnic, například té kutnohorské. A to byl podle mě dobrý nápad a povedl se bravurně.

Viděli jsme sice už lepší představy pekla, třeba Oblivion, některé mapy z Unreal Tournamentů, či Diablo, toť některé pouze namátkou. To se ovšem netýká ztvárnění, nepřekvapivě to zde vypadá nejlépe dosud.

Nejlepší na tom ale je, jak se DOOM IV v grafice možností nejnovějšího hardwaru pořád drží své tradice už mnohých dílů her od idSoftware (sérií Quake a Doom). Ačkoli Doom 4 dělala na enginu od idSoftu Bethesda, drží se tak věrně her od idSoftware, že to ani poznat není.

Kamenné bloky po způsobu Andských indiánských staveb jsou zvláštním způsobem přitažlivé a do PC her se dávají jako designové motivy stěn levelů dost často. Dokonce v každém dalším dílu FarCry, Quake, Doom vypadají lépe. Jejich trojrozměrnost už není pouze zdánlivá jako u textur, jde o skutečné 3D tvary se stále náročnější geometrií ruku v ruce s tím, jak se zvyšuje výpočetní výkon hardwaru. Je to takové poselství herních tvůrců: "Jsme zase o kus dál, můžeme si dnes dovolit už i takto náročnou geometrii pouze na dekoraci stěn."

Zombie jsou na první pohled předesignované z Quake 1 a i inspirace vzhledu map z Quake 1-3 je jasná, bravo! Vzpomínáte na Shotgun Guy - zombii a nejslabší nestvůru z Dooma 2 se zelenými vlasy? Dobře, že tu není.

Impové, Kakodémoni, Mancubové, Revenanti a další dávají jasně znát, že jde o pokračování Dooma.

Finální bossové jsou také tradiční, zejména pak Spider Mastermind.

Mrtvoly s nordickými helmami doslovně převzaté ze Skyrimu jsou určitou dýkou do zad. Popíchnutím Bethesdy, jako: "Pozor, tuhle hru jsme dělali my." Nekomentované odkazy na svá díla Bethesda strká všude. Jsou jich například plné oba nové Wolfensteiny. Je tou hloupé, budí to rozpaky a Bethesda je na tom tak dobře, že to přece nemá zapotřebí. Jsou tu i zvířecí lebky ze Skyrimu či nástěnné plastiky.

Zdroj

DOOM. id Software. Bethesda Softworks. Windows. 2016. PC game.

  1. DC
  2. PC Gaming - největší rozměr zábavy
  3. Komentované screencasty

Portál vojenských technologií,
nejnovější přírůstky:

ART, SPGH
Samohybné dělostřelectvo

T5 Denel

VLAP

SR5

AR3

T-300 Kasirga

IFV, APC
Bojová vozidla a transportéry pěchoty

Adaptiv

Borsuk

Stryker DVH (Double V-Hull)

Stryker Dragoon

Rosomak KTO

MBT, LT
Hlavní bitevní tanky

Griffin III

Ejektor zplodin výstřelu

Thermal sleeve

EMBT

Kaplan MT / Harimau

Ozbrojené vrtulníky

Z-10 / CAIC WZ-10

T129 ATAK

H225M Caracal (EC725)

Rotor a počet listů rotoru

Wire strike protection system (WSPS)

Recon, IMV - Lehká vozidla
a transportéry personálu

Caiman MRAP

RG35 6x6

Mosquito HMV AFV-420P

RG33

AJBAN LRSOV

AA, SAM, SPAAG
Prostředky protivzdušné obrany

dolet, dostřel, dosah

Střely s plochou dráhou letu

Goalkeeper

Skyshield

Type 09 SPAAA

Technologie a pojmy
vojenských prostředků obecně

výbušina vs. výbušnina

Optical camouflage

Counter-insurgency (COIN)

Muzzle brake - úsťová brzda

Digitální mapy

▾ Portál vojenských technologií |
▾ Home |
▾ Divácký výzkum |
▾ Organizační |

"Když dokážeš z přistání odejít po svých, bylo to dobré přistání. Když dokážeš letadlo použít ještě druhý den, bylo to vynikající přistání."
- Chuck Yeager