DCPC Gaming

Cyberpunk 1.5 v 2022

Dokončený rozlehlý svět plný tajemných lokací, které jsou podezřelé na první pohled a když je prozkoumáte, skutečně tam najdete, že tam parta grázlů něco nekalého skrývá.

Hlavní dějové sekvence jsou nově přehrané, jsou zde vylepšené a úplně nové scény hlavního příběhu. Bohužel se dějové sekvence opět nedají přeskočit a vy je musíte klidně i 40 minut prostě vydržet. Ačkoli jsem hned první Cyberpunk hrál s odstupy půl roku snad čtyřikrát a znal jsem to již nazpaměť, ve verzi 1.5 nalézám stále nové dějové animace a pozměněné scény hlavního příběhu. Řekl bych, že je to celé v logičtějším a lidštějším směru. Naopak některé masité vedlejší mise, jako třeba přepad studia v docích, tato mise, která sama o sobě byla nejlepším CQB bojovým zážitkem od dob Rainbow Six Vegas 2, ta a jiné jí podobné ze hry vymizely, snad pro svoji příšernou obtížnost, škoda. Ano, jako prvohráč jsem ji na nízké úrovni celkem hrál snad 50x. Ve verzi 1.5 se její lokace vyskytuje, ale nic a nikdo tam není. Takto podobně zmizelo více obtížných podivuhodných vedlejších misí, např ta s černochem na ubytovně nebo s kovboji v garážích, ale zase přibyla spousta jiných misí vedlejších a GIGs. Možná už to není takové maso se záplavou silných nepřátel, nevím, skoro mi to dřív připadalo zábavnější. Avšak nyní je to úplnější. Ve městě už nenajdete hůře naznačené lokace a všechna podivuhodná místa dění jsou dotažena do všech detailů, např. na tržnicích hraje rádio všude se svou specifickou hudbou, což místům spolu s blyštivým barevným dojmem dává svůj ráz.

Vnitřní lokace, prostory diskoték a obchodů jsou dotaženy do detailů, nejsou zde hluchá a prázdná místa. Díky nim si člověk uvědomí, jak je město obrovské. Hodně času ve hře trávíte přesouváním z místa na místo pomocí dopravních prostředků a přesto vám to z čtvrti do čtvrti drahný čas trvá.

Trocha upravených předmětů, např nová úžasná motorka Kusanagi, dále celkem zbytečné variabilní ošacení. Zbraně jsou dotaženější hlavně vizuálně a snad přibyla i jedna nová pistole. Je zde asi jeden až dva nové typy granátů, spíše vizuálně. U některých zbraní, se mi zdá, že byla zvýšena kadence. Každopádně je zde víc upgradů zbraní, jimiž můžete znatelně zvýšit kadenci nebo přidat rychlost v sekání mačetami. Naopak upgrady cyberwaru, se mi zdá, jsou daleko řidčeji k sehnání. Musíte objíždět ripperdoktory po celém městě, abyste sehnali specifickou součást na požadované úrovni. Některé boostovací jsem však oproti původní hře nenašel vůbec. Zřejmě to bylo záměrem tvůrců, aby zvýšili obtížnost.

Nejlepším zpestřením je grafika. Takhle to asi mělo vypadat původně. Jezdíte tady s motorkou po městě opravdu jen pro to, abyste se kochali scenériemi.

Vrhání nože opravdu funguje a přidává akci do soubojů typu vraždící maniak s kudlou oproti třem chlápkům s pistolemi.

Změn doznalo také vizuální rozhaní mapy a pro správu inventáře a obchodování. Např v inventáři obchodníka se vám ukazuje, které předměty již máte a tedy se o ně při koupi nemusíte zajímat.

Zásadním zlepšením je kupní síla peněz. Konečně si můžete celkem snadno na něco postupně našetřit a koupit si vyhlédnutou věc. V původní hře jste šetřili peníze po celou hru, abyste si na jejím konci koupili jednu oranžovou zbraň za 200 000 a jednu oranžovou vestu. Tady už se můžete docela slušně vybavit a tu a tam vám to vystačí i na koupi nového vozidla.

Dynamické 3D objekty - přál bych vám jet v noci autem pouštním lesíkem, kde kácíte keře a ty se vám plynule uklánějí, opravdová hra světel a stínů. Dříve to všechno bylo jenom statické.

Rádio v dopravních prostředcích ačkoli se jako soundtrack poslouchat normálně nedá, má nepochybně nové skladby v rádiích, bohužel hlavně gangsterský hiphop a hovory moderátorů. V každém autě nebo motorce, do kterého sednete, je naladěna jiná radiostanice, což nakonec dokresluje atmosféru.

To, co vnímám jako zhoršení hry, je ono doladění příběhových misí, které trvají i desítky minut a jsou strašně ukecané, dlouhé, nejdou přeskočit a většinou se v nich nedá ani sejvovat, takže v případě neúspěchu musíte všechny krkolomné animace vydržet znovu. Zde je pak jediným řešením loadnout začátek mise, snížit obtížnost a prostě to odehrát.

DCPC Gaming
DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

Vítězství má tisíc otců, porážka je vždy sirotkem.
americké přísloví