Al Fares (KADDB)

6x6 special purpose armored vehicle
Jordánské víceúčelové obrněné vozidlo

Jordánský státní podnik KADDB, King Abdullah II Design and Development Bureau, vyrábí toto všestranné vozidlo Al Fares od 2010. Je určeno pro boj, logistické úlohy, transport personálu a hlavně ostrahu hranic v silně kamenitém terénu. Vozidlo Al Mared stejného výrobce KADDB používá podvozek Tatra. Slavný francouzský TITUS, který se také pyšní jedinečným terénním podvozkem tatra, také s třemi nápravami a také je vzdálenost mezi všemi nápravami stejná, tak si skoro říkám, že Jordánci převzali Tatru do Al Faresu potichu. Přitom zachování trakce všech kol za všech okolností a schopnost zatáčet zadními koly je jak pro Titus tak pro Al Fares tatrovsky očividná. Na oficiálních stránkách se o tom nedočtete nic, na zdrojích v němčině je zmínka, že podvozek je od běloruské automobilky Volat. Že by nepřiznaná Tatra? Pro čtenáře se tak nabízí možnost výděru Jordánců krále Abdulaha, kteří teď (2020) jistě mají svých starostí dost.

24 tun těžké vozidlo je  poháněno vznětovým motorem Cummins o výkonu 429 koňů.

Celoocelové tělo poskytuje 11 členné posádce ochranu na úrovni STANAG 4569 Level 3, tedy proti průbojné munici 7.62×51mm z 30 metrů. Balistická ochrana je vystupňovatelná až na level 4. Dle KABBD protiminová ochrana na zcela nízkém standardu STANAG 4569 level 3A pro takové vozidlo úplně stačí. Víte, čím to je? Kdyby totiž měli dvojitě pancéřovanou podlahu tvaru V, už by nemohli mít kloubový rozvod trakce Tatra (nebo Volat).

Vozidlo může vystupovat s věží Scimitar pro 30 mm kanón a po stranách na zádi jsou dva 7,62 mm kulomety.

Jak vidno i podle grafiky pouze z výstav, Jordánci jsou skoupí na slovo a své údaje si velmi chrání. Musíme se spokojit je s tímto málem, protože ani zahraniční servery neposkytují údajů více.

Němci ovšem, stejně jako já odhadují, že vozidlo Al-Fares je svými parametry navlas stejné jako jeho o dva roky starší předchůdce, a tak jde asi jenom o marketingovou diferenciaci produktu a Al-Fares zřejmě nikdy nenastoupí do sériové výroby.

Specifikace

Hmotnost 24 t; délka 7,46 m; posádka 3+8; rychlost 110 km/h; dojezd 600 km;

Zdroje

Oficiální:
https://www.kaddb.com/viewproducts/1168/AL-FARES

https://de.wikipedia.org/wiki/Al-Fares

https://www.edrmagazine.eu/the-al-fares-6x6-bridges-the-gap-between-the-al-mared-and-the-al-whash

Portál vojenských technologií,
nejnovější přírůstky:

Bojové vozidlo pěchoty (IFV / ICV / AFV / APC)

APS- Arena
Přetlakový systém CBRN ochrany
APS- Rheinmetall ADS
STANAG 4569
Adaptiv

Samohybné dělostřelectvo (SPG / MLRS)

Jobaria JDS MCL
Dělostřelecký lokátor radar
PULS
DF-12 / M20
Khan MCL

Bojové vrtulníky

Stub wing, Hardpoint, Pylon, závěsník, raketnice, pumovnice
HIRSS - Potlačení infračervené stopy vrtulníků
Fenestron - krytý ocasní rotor
Semi-active radar homing (SARH)
LANTIRN

Systémy protivzdušné obrany (AA)

Hypersonická zbraň "kluzák"
High energy laser (HEL)
Peresvet
MANPADS - Ručně odpalované protiletecké systémy
Sky Dragon 50 GAS2

Tanky a protitankové technologie (MBT / LT / AT)

Plynová turbína
Vícepalivovost
NAMICA / Sarath
Leclerc XLR
T-90 MS / SM

Průzkumná vozidla a lehké transportéry personálu

Pojmy a technologie války

DC | ▾ Portál vojenských technologií |
▾Ostatní články |
▾ Organizační

Rozumí-li člověk tématu, o němž šarlatán mluví, šarlatánství rozezná. Jenže téma si vybírá šarlatán sám a ne vždy se poštěstí, že se strefí do něčeho, co jeho posluchač zná.
Wikipedia