DCPC Gaming

X4F Split Vendetta - dosud nejlepší simulátor velkohospodaření ve vesmíru (2020)

Nejcelistvější a nejvelkolepější simulátor velkohospodářství vesmírného (2020).

Po stránce ovládání a neskutečně “opravdového” pocitu z vesmírných soubojů je to skutečně to nejlepší, jak by mělo vývojově od X:Rebirthu přes všechny datadisky být. Zbytečnosti zmizely, dobré nápady jsou rozšířeny. To se týká drobností v ovládání, podoba kokpitu, ovládání mapy, fyzika travelmódu, fyzika vesmírných dálnic a další a další drobná vylepšení, která dávají dohromady zatím nejlepší celek.

Šíření zvuku ve vesmíru

Hodně velké vylepšení doznalo už v X:R dost dobré zvukové zpracování. Zde jasně vyhrává odpověď dojmu nad otázkou přílišného realismu: Ve skutečném vesmíru by při hustotě několika atomů na metr krychlový nemělo být správně slyšet vůbec nic. Avšak právě zvukový doprovod soubojů je dechberoucí. Jakési navození akčního dojmu trysek motorů ve vakuu, svištící energetické projektily a hlavně palba z kanónů vlastních je na úrovni first-person-shooteru, tedy rozhodně lepší než v leteckých simulátorech. A právě fiktivní atmosféru vesmírných soubojů to navozuje úchvatně. Velmi slabý je ovšem hudební doprovod, dá-li se o něm vůbec hovořit. Klidně tam mohli nechat vesmírnou operu z X:Rebirth, když už operní soundtrack nemůže mít každý díl slavné X série.

Zbraní zdánlivě dost

Zbraní je zdánlivě hodně a divím se, proč nezůstaly fyzikálně adekvátnější názvy sci-fi kanónů z X3, kde byly dobře vymyšlené. Názvy zbraní v X4 Foundation jsou až moc roztodivné. Také jich ve skutečnosti mnoho není. Každá civilizace má svoji paletu zbraní, každá je však principiálně na jedno brdo se všemi ostatními, takže absolutní počty se nám shrnou do úzkého výčtu klasického znění: Brokovnice, kulomet, granátomet, ostřelovačka, kontinuální paprsek a rakety, vlastně řízené střely. Jaké používáte zbraně je nakonec v podstatě jedno. Liší se mnoha parametry, ale jsou “tak dokonale vyvážené”, že na damage per second výstupu jsou nakonec zprůměrovány jako stejné. Rozdíl je akorát mezi zbraněmi, které jsou běžně k dostání, to jsou vlastně všechny a pak mezi raciálními specialitami, kdy každá fakce má jednu svoji lepší zbraň, na kterou potřebujete vojenskou licenci. Jelikož jejich jmen je mnoho podobně znějících a jejich efekty i zvuky jsou podobné, tak si je nikdy nezapamatujete.

Ohledně zbraní tu mám drobný tip: Když už je to pro DPS jedno, čistě psychologicky je pro lidského hráče lepší používat slabou zbraň s vysokou kadencí a s vysokou rychlostí projektilů, která se do nepřítele častěji strefuje. Je to daleko méně frustrující než silná dalekonosná zbraň jako plazma kanón, který sice malou stíhačku zničí na dvě rány, ale z kterého je problém vůbec vystřelit a do nepřítele se trefí jednou za uherský rok.

Naštěstí se dají kombinovat zbraně různých fakcí nezávisle na výrobci lodě zcela dle libovůle. Stejně totiž budete používat jen tu jednu “vojenskou” zbraň, která je viditelně lepší než všechny obyčejné od dané fakce.

DCPC Gaming
DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

Veselost nikdy nepřichází nevhod.
Artur Schopenhauer