DCPC Gaming

X4F Split Vendetta - dosud nejlepší simulátor velkohospodaření ve vesmíru (2020)

Nejcelistvější a nejvelkolepější simulátor velkohospodářství vesmírného (2020).

Co dál

No a druhou fázi hry už znáte z X3: Obchodování ve velkém, manažeři, personál, doly kovů, továrny, výrobky a prodej, případně výroba vlastních lodí z celého řetězce meziproduktů. Nakonec zbrojení ve velkém a když máte nasysleno moře peněz, tak statek nejdražší - velkorozpočtová válka. Její cíl se vám jasně vyloupne podle vaší oblíbenosti fakcemi, vzniklé plněním drobných misí.

To se vše týká normální hry nezatížené žádnou dějovou kampaní. Pouze jsem použil startovní výchozí scénář a dál si šel po svém.

Tovární komplexy

V midgame začínáme stavět. Už to není taková věda jako v X3. Vlastně to není věda vůbec. Je úplně jedno, jak je komplex uspořádán v prostoru, prostě funguje a místa je všude dost. Narozdíl od X3 máte na youtube spoustu videonávodů a také encyklopedii přímo ve hře. Tlačítkem random pokaždé vytvoříte náhodné prostorové uspořádání všech dílů dohromady. Dokonce ani umístění podle sektoru není tak strategické, jako v X3. Stačí aby se nabídka setkala s poptávkou kdekoli ve vesmíru a abyste nastavili takovou cenu produktu, za kterou se to vyplatí někomu kupovat. Pak si k vám pro zboží přijede klidně přes celý vesmír a kdyby ne, jednoduše přiřadíte továrnímu komplexu několik obchodních lodí, které budou vaše produkty rozvážet a samy vyhledávat nejlepší příležitosti. Takže stavění továren v X4 rozhodně není vědou sama o sobě, jak to bylo v X3. Vlastně už v X Rebirth tomu byly položeny základy. Není už ani dvakrát potřeba vytipovávat nejlukrativnější zboží ani vyhledávat asteroid s největší výtěžností a zabývat se řetězcem meziproduktů a surovin. Chce to jen úvodní kapitál a moře času, protože stavění v X4 je časově náročné. Jinak ale maximálně jednoduché, takže tím bych ho uzavřel bez specifičtějších návodů.

Obchodování pomocí velké skupiny obchodních lodí je v X4 mnohem efektivnější než v X3. V X3 celý vesmír uživil asi jen deset nejschopnějších universe traderů. Přidání dalšího počtu obchodníků již obrat nezvyšovalo, protože nebylo dost příležitostí a obchodníci jen stáli a čekali do nekonečna. V X4 mám zatím flotilu 20 obchodníků s loděmi třídy L, vydělává to 100 milionů za jednu reálnou noc času a odhaduji, že vesmír X4 pojme současně 30 až 50 bez ustání pracujících universe traderů.

DCPC Gaming
DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

Spáchal jsem ten hřích, protože mne stvořitel mrštil do místa špíny, do záchoda, kde ta špína je.
z Kabaly