DCPC Gaming

X4F Split Vendetta - dosud nejlepší simulátor velkohospodaření ve vesmíru (2020)

Nejcelistvější a nejvelkolepější simulátor velkohospodářství vesmírného (2020).

Pozměněno automatické míření

Automatické míření nyní je trochu pozměněno. Funguje na daleko užším zorném poli, takže musíte více zatáčet lodí, než kanóny "chytnou záměr". Ale zase je tu bílá tečka jako indikátor směru, kam ukazují hlavně zbraní. Takže nejen vidíte jak kańony samy hledají zaměření, když jim pomáháte nasměrováním lodi, ale především střílíte jenom v okamžik, kdy vám indikátor ukazuje, že byste se mohli do rychle manévrujícího cíle trefit. Šetříte tím přehřívání zbraně a v soubojích jste o tuto drobnost silnější. U zbraní s malou kadencí je to úplně nepostradatelná pomůcka. Navíc když se časem vypracujete k heavy fighterům s šesti dopřednými kanóny, které postupně hledají záměr v třeskutých soubojích, pro technokrata je to až návykově úžasný pocit.

Blast Mortar a další

Mým novým objevem se stal Blast Mortar, který je vlastně nejlepší ostřelovačkou. Má vysoký dostřel kolem 5 km a projektily letí rychle. Dal jsem čtyři vedle sebe, čili ihned po zacílení hlavní na nepřítele, který ještě není ve svém dostřelu ani v bojovém módu, jednou vystřelím čtyřmi najednou a jelikož nepřítel letí přímočaře, s projektily se úspěšně setká a je mrtev dřív, než věděl, co ho zasáhlo. Takže jak ve hrách typu Far Cry platilo, že nejlepší ostřelovačkou je granátomet, v X4 Foundation je to jeho příbuzný - minomet.

Kombinace Tau akcelerátorů a Bolt repeaterů je poněkud akčnější kulometáž s brokovnicovou koncovkou. Jak vidno, na ladění kombinací zbraní se můžete vskutku vyřádit.

Nastavení ovládání

Zde je holt problém všech leteckých simulátorů, že zkrátka potřebujete hodně ovládacích prvků najednou a neošulíte to s dvěma, třemi. Nastavení kláves od tvůrců je poněkud neschopné. Takže hráči, který to vskutku bere vážně, doporučuji využít všechna inteligentní nastavení jeho speciální herní myši, ostré jako břitva.

Při vhodném nastavení kontrolek a vychytané kombinaci zbraní na lodi třídy M mohou být souboje s hejnem nepřátelských stíhaček neuvěřitelně akční, taktické a návykové. V dogfightech je to jenom o dokonalém ovládání akcelerace a brždění a sledování automaticky zaměřovaných zbraní, kdy střílet nemůžete bezhlavě, ale jen tehdy, když to bude skutečně mít největší dopad na nepřítele. To musíte vyzkoušet a přijít na co a jak.

Na rozdíl od X:R, zde je nejen přehřívání hlavní, ale také akcelerace do správného směru často až příliš taktickým prvkem.

Taktizování s gamesaves

Nenechte se vysmát zdánlivou jednoduchostí soubojů zcela na začátku. Ono počáteční souboje se Scouty jsou vážně lehké. Ale jakmile narazíte na skupinku Xenon P nebo Khaak Queen Guard, tam už se přímo vyplatí taktizovat s gamesaves. Saving hry je sice možný jak do deseti manuálních pozic, tak autosave, tak quicksave, takže by se zdálo, že jste zabezpečeni dobře. Bohužel hra nenačítá sejvy podle data, ale podle kategorií quicksave / autosave a ještě navíc jak save tak load proces trvá i na SSD disku pekelných 40 vteřin, takže saving a loading jsou dokonale zprasené.

Prvotní cíl hry

Rozmisťujete advanced satelity k větším seskupením stanic, ve snaze sledovat aktuální ceny komodit v celém vesmíru a posléze, až si plněním misí a hyenismem našetříte na velké obchodní lodě, zbudujete si na této síti satelitů vlastní překupní a jednou dokonce i těžební a výrobní impérium. Hra se po vzoru všech předchůdců X projevuje mnoha vrstvami hraní: boj, obchod, plánování, stavění, expanze, až vyhlazování ve velkém pomocí nejdražších bitevních křižníků.

DCPC Gaming
DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

Mám značné znalosti v různých oborech a musím je šířit k těm méně obdařeným.
A.C. Doyle