DCPC Gaming

Star Wars Battlefront II - Sice velkolepá podívaná, ale herní slabota epizodického charakteru

Lineární sekvence misí nesourodého charakteru z prostředí hvězdných válek

Dějem přerušovaná lineární akce

S politováním musím konstatovat, že ač se hra snaží, aby to tak nevypadalo, jde spíše o interaktivní film než hru. Lineární posloupnost scén v kterých hráč hraje, spadá ponejvíce do žánru FPS. Střídání herních žánrů je bez celkové návaznosti. Koruna linearitě je nasazena v misích vesmírného simulátoru. Hráč je najednou usazen do scény jako ze série vesmírných simulátorů X. Další misi lze prostě odehrát jedině v kokpitu malé stíhačky (tie fighter) ve vesmíru, kdy sestřelujete ostatní. Jde ale o pouhou formalitu, žádná znalost a dovednost ovládání a jejich vliv na hru se nekoná, jde pouze o pár misí v kokpitu na podívání, abyste pro změnu byli jinde, než na palubě lodi či na povrchu planet a užili si také trochu volného prostoru vesmíru, když už je to z těch hvězdných válek.

Je očividné, že tvůrci vše sázeli na strhující dojem. Na obrazovce se stále něco děje. V každé scéně máte před sebou minimálně tři postavy, ať už upovídané příběhové charaktery nebo standardní vojáky. Les se chvěje větrem, trosky doutnají, vojáci střílí. Spolubojovníci mezi sebou neustále komunikují, vaši podřízení hlásí změny situace a vámi hraná velitelka commander Versio rozdává rozkazy.

Musíte být neustále v pohybu, protože se jedná o first person shooter. Jedině pohybem a krytím za překážkami tlumíte odběr svého zdraví vlivem nepřátelské palby a jako že hlavní ženská hrdinka Commander Versio rozhodně zdravím nepřekypuje. Naštěstí se healthpointy regenerují po krátké době krytí v terénu, takže jde o taktické přestřelky střídavé palby za neustálého střídání útoku a ústupu a přebíhání mezi úkryty. AI nepřátel je skvělá. Jsou sice pohybem trochu ospalí, ale skvěle volí cesty v terénu a rozkládají svoji přesilu tak, abyste chvíli neměli(a) pokoj.

Hráč je vržen do posloupnosti epizod buď akčních, které odehraje, nebo dějových, které pouze shlédne, a pak jde rovnou do další předurčené. Hra tak neustále střídá akční situace a dějové. V nebojových dějových animacích se hra automaticky přepíná do 3rd person nebo do filmového módu. V méně akčních scénách např. nebojového pobíhání lesem máte možnost sami přepnout mezi 3rd nebo 1st person pohledem.

Hned a bez okolků máte na výběr celou paletu zbraní, které můžete vystřídat u weapon crates hojně roztroušených celou hrou. Jde o pistole, útočné pušky, kulomety a ostřelovačky volně přecházející svými atributy mezi těmito třídami. Zbraně jsou fiktivní na principu blaster, tedy prostě nějaké paprskomety, ačkoli jejich vypodobnění a princip střelby souhlasí s palnými zbraněmi skutečnosti. Místo přebíjení zásobníků však musíte ve vhodný okamžik zbraň bleskově zchladit, protože jakmile se přehřeje, bude to vypadat, jako když vám na chvíli došly náboje. Zajímavý a logický prvek u energetických zbraní: Náboje nebo přehřev? Vždyť taktický dopad je stejný!

DCPC Gaming

Kapitoly článku:

⟫ 1: Dějem přerušovaná lineární akce|  

⇒ 2: Zdroj a screeny|  

DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

Když člověk umí v něčem chodit, tak by měl umět i z toho utéct.
Radkin Honzák