Witcher 3 Wild Hunt: vypíchnutá pozitiva (trocha jich tu přece jen je)
Už minule jsme si řekli, že Witcher 3 Wild Hunt sklidil obrovský mediální úspěch proto, že všichni recenzenti se nechali uchvátit dechberoucím a dosud nejhezčím herním světem. Byli natolik omráčeni čistě vizuální stránkou hry, že v tomto tranzu úplně zapomněli zkritizovat nedokonalost hry ve stavu polotovaru vzhledem k uživatelské přístupnosti a ovládání. Když se ale na zaklínače 3 zeptáte hráčů, sejdete se vesměs se značně rozezlenými názory. Ta hra je prostě nedodělek a vážně a dlouho se hrát nedá. Detailně jsem se tomu věnoval v minulém článku. Abych ale nepůsobil jako posedlý kritik, v dnešním článku zmíním těch několik málo pozitiv co PC hra Witcher 3 má.
Deviantní design nestvůr
Design příšer ve hře, zejména těch nezvířecích, to je kapitola sama pro sebe. Zatím suverénně nejdetailnější, nejnechutnější, nejsyrovější, nejslizčí až úchylný. Nevzpomínám si, že bych v některé hře před tím něco tak detailního viděl. To samé platí pro vypodobnění NPC postav a jejich animace v rozhovorech. Zkrátka výborně se na to dívá.
Noonwraith, polední nemrtvý ženského pohlaví, by se asi nejlépe připodobnil k české polednici. Nebýt zetlelých koz, řeknu, celý Bolek Polívka.
Vlkodlak v obličeji vypadá trochu jako Till Lindemann.
Engine
Technologická stránka hry je posunuta na novou úroveň. Nejen že hra obsahuje možnosti podpory všech možných technologií šitých na míru různým (dvěma) výrobcům grafických karet. Uchvátilo mě to, že grafická nastavení provádíte přímo ve hře v reálném čase, aplikují se okamžitě na právě viděné scéně a to bez nutnosti znovunačítat engine nebo nahrávat pozici.
Přesto ale uznejte sami, že takováto pozitiva v porovnání s tou haldou negativ hru příliš nahoru nevytáhnou. Stále říkám, že vážně se to hrát nedá. Je to náčrt na perfektní hru jednou v budoucnosti, která snad nikdy nepokoří Elder Scrolls a Gothic, protože i ve třetím dílu je ve stavu nedodělku. Vzhledem k tomu, že už jde o Witcher 3 a ne Witcher 1, a že tvůrci se tedy během sledu jednotlivých dílů hry vlastně nepolepšili, je pro mne nehratelnost, neovladatelnost, nemotivovanost do vylepšování a kompletní selhání RPG principů do očí bijící. Modifikovaný Skyrim se znovu hlásí do služby!
Fiend je asi nejúchylnější nestvůra, na kterou jsem narazil. Vzdáleně připomíná masožravého jelena z Národního Muzea.
Skuteční jelínci jsou však roztomilí.
Taktéž bílá čarodějka Keira Metz.
Takhle to asi tenkrát opravdu vypadalo v nějakém tom Kaliningradu nebo Gdaňsku.
Zdroje
Zatím nejlepší webový průvodce reáliemi ze hry:
The Witcher 3: Wild Hunt Wiki. Web. 2015
<http://thewitcher3.wiki.fextralife.com/The+Witcher+3+Wiki>
The Witcher 3: Wild Hunt Official Site. Web. 2015
<http://thewitcher.com/witcher3/>