DCPC Gaming

Far Cry 3: Blood Dragon - Kyberválka v postapokalyptickém FC3 s výbornou hratelností

Další akční nářez z dílny Ubisoft Montreal a z rychle se rozrůstající rodiny FarCry jste možná ani nezaznamenali. Jde totiž o překotně vytvořenou mezihru, aby hráč zůstal naladěn na další majoritní pokračování. Na první pohled působí jako šité horkou jehlou, rozhodně však NEJDE O NIC NEKVALITNÍHO, právě naopak.

Svižná hratelnost bez klacků pod nohami

Je zde vyvážený systém zbraní a jejich upgradů. Slovo vyvážený zde nemíním pejorativně, jak jsme svědky ve většině weapons rebalanced modifikací. Skutečně jde o dobře promyšlenou selekci zbraní a hlavně jejich postupné vylepšování klasicky co do kadence, přesnosti, vzdálenosti, větších zásobníků... Hra jde tak daleko, že pokud zbraň dlouho přetváříte jedním způsobem, máte z ní nakonec úplně jinou zbraň co do funkce. Například z útočné pušky ostřelovačku, z brokovnice zápalnou kulovnici apod. Bravo!

Spolu s pohybem po mapě a dovednostmi nepřátel, schopnostmi a upgrady, účinností zbraní a reakcí nepřátel na zásah to tvoří dynamický, schůdný, svižný, odcejpající a přitom zábavný celek, který nebyl ani ve FarCry3, tím hůře ve FarCry4. Hráč si nepřipadá nijak omezován ani zpomalován, když něco chce a soustředí se na to, tak toho za chvíli dosáhne. Bravo!

Zbraní je sice asi jen šest, ale dobře uskutečněných. Z klasických herních kategorií je na výběr pistole, útočná puška, brokovnice, ostřelovačka, kulomet, luk, takže hráč ani po jiných netouží. Navíc si je postupně vylepšuje, takže to budí dojem, že je jich vcelku hodně.

Když to shrnu, FarCry3:Blood Dragon je pro mne příjemným překvapením, které sice strhujícím světem nepřekypuje, zato se však dá báječně hrát. Vypadá to, že tvůrci se zamysleli nad charakterem uživatelských modifikací k FarCry3/FarCry4, které jejich původní, pod nohy klacky házející principy vždy úplně překopaly a snažily se nastolit vyšší hráčovu volnost a zmnohonásobily tím hratelnost FarCry3/FarCry4. Takže skoro bych řekl, že tvůrčímu týmu Ubisoftu konečně došlo, že hráči chtějí open world, free gameplay, sandbox hřiště tak volné, jak jen to je možné a prostě to sami uskutečnili. Můžeme tedy úspěšně doufat, že další plnohodnotný díl FarCry bude v tomto směru ještě svobodnější (lepší).

Crafting is removed completely

Konečně! Vcelku debilní a omezující vlastnoruční vytváření větších pouzder na zbraně a objemnějších tašek na munici, které nás pronásledovalo a svazovalo ve FarCry3/FarCry4, je konečně pryč! Hráč toho prostě unese dost, od začátku může mít vícero zbraní a devět granátů. Bravo!

Také padání ze skal nijak nezraňuje, snad kvůli napůl strojovému charakteru hráče. Běhání je rychlé a neunavujete se. Už si konečně nemusím ke hře pouštět trainer na rychloběh. Bravo!

Ještěrky jsou roztomilé a zároveň respekt budící

O pravý rozruch se zde starají draci. Jsou to velké ještěrky chodící po zemi a podobně jako nosorožec ve FarCry4 extrémně silné a útočné. Skupinku vojáků v několika okamžicích rozthají i s jejich kulometnými džípy. Narozdíl od nosorožců ve FarCry4, kterým stačilo prostě utéct, ještěři mají navíc schopnost občas ze zařízení na hlavě vystřelit mimořádně devastující laserový výboj, takže i na dálku je potřeba být obezřetný. Prý jsou slepí a navigují se čichem a sluchem, takže se kolem nich dá proplížit. Navíc je lze nalákat na určité místo vhozenou návnadou. Hra tak získává nový taktický rozměr, protože ještěr hráči kolikrát dobře pomůže s přesilou lépe vyzbrojených nepřátel. Samozřejmě po vyrasení vojáků se ještěrka obrací na vás, takže musíte hodně střílet a utíkat. Hráč si s ní po několika upgradech zbraní a při troše umu nakonec dobře poradí.

Velmi mile mě hratelnost překvapila, i když po grafické stránce je to docela opruz

Nebýt toho tmavého černobílého světa viděného kdovíproč fialovým pohledem kyborga, vlastně bych toto pokračování FarCry viděl za dosud nejvydařenější !!!! Rozdílná leč pozitivní přijetí hry světovými recenzenty to ztvrzují.


Žraloci se ve FarCry už stali tradicí.

Krokodýři také, dokonce i v himalájském FarCry4. V Blood Dragon je však krokodýl úplný blbec, protože pod hladinou na dálku svítí a nikoho tak nemůže překvapit.

Zdroje

Far Cry 3: Blood Dragon. Ubisoft Montreal. Windows. 2013/2014. PC game

Far Cry 3: Blood Dragon. Wikipedia, the free encyclopedia. Web. March 2015
<http://en.wikipedia.org/wiki/Far_Cry_3:_Blood_Dragon>

Divadlo Járy Cimrmana. Hospoda Na Mýtince (divadelní záznam). Dir. Ladislav Smoljak. 1997. DVD. Bontonfilm 01.12.2002

DCPC Gaming

Kapitoly článku:

⇒ 1: Zdánlivá druhořadost|  Changes made to UI|  

⟫ 2: Svižná hratelnost bez klacků pod nohami|  Crafting is removed completely|  Ještěrky jsou roztomilé a zároveň respekt budící|  Velmi mile mě hratelnost překvapila, i když po grafické stránce je to docela opruz|  Zdroje|  

DC home |
Portál vojenských technologií |
Ostatní články |
Organizační

Zdvořilost je způsob, jakým se ponižuje potenciální konflikt a mění ve spolupráci.
Zdeněk Pinc