Crysis Warhead - já nevím, ale připadám si jako zamlada!
Džungle par excellence
Připadáte si jak za války ve Vietnamu, kdy odněkud z hustého porostu prozrazují pozici útočníka pouze zášlehy jeho zbraně odněkud z roští. Váš velitel má přímý TV link z vašeho pohledu, takže se přímo v akci škodolibě chechtá, jak jste ustřelili prdel vojákovi právě chystajícímu se vlézt do kulometného džípu. Akce je to na všechny smysly hrající, volnomyšlenkářská a geniální. Jako byste tam byli.
Nanosuit
Máte sice nanooblek, ale ten ne, že by vám poskytoval kdovíjaké hi-tech možnosti jak převálcovat nepřátele, spíše zvyšuje vaši schopnost přežití na bojišti a věřte mi, že nakonec stejně i na nejlehčí obtížnost loadujete opravdu často. Rychlý mód vám dovoluje vypálit několik rozruch působících ran ostřelovačkou z dálky, pak se rychle přemístíte o stovku metrů dále někam do houští blíže nepřátelské základny a zbytek dovyřídíte granáty a útočnou puškou. Vždycky je lepší jít pěšky a schovávat se v pralese. V autě jste sice rychlejší, ale zranitelní proti ručně odpalovaným PTŘS a vůči vrtulníkům zcela neškodní. Oblek vám poskytuje mód povýšeného armoru, síly výskoků, dočasný stealth mód, který nenachází příliš uplatnění neboť rychlý mód v džungli, přes kterou i tak není vidět, je daleko lepší. Mód nejvyšší rychlosti pohybu jsem využíval po většinu hry.
V pralese, kdy je viditelnost zhruba do čtyřech metrů je neskutečné pozorovat, jak rány z brokovnic nepřátel ukusují celé kusy vegetace, čímž naznačují azimut jejich pozice a směr, kterým střílejí, podle toho, jak se lijány kácejí.
Konečně se někomu podařilo udělat mix mezi akční vojenskou hratelnou simulací a realismem. Přitom o kejhák tu jde pořád, hráčovy zlepšující se dovednosti i postupné doučování se herních principů v boji jsou vítány. Tímto se mohou jít všechny Call of Duty wüsrat! Tohle je totiž skoro stejně dobré, jako božský Boiling Point.
Vymakané do posledního detailu. Tohle měl být Far Cry od začátku a Češi si po Flashpointu 2 v tomto duchu mohli ušetřit celkem bezzubé tři díly Army. Vážně pojatý řev nepřátel v džungli připomíná vyprávění veteránů z Vietnamu. Brutalitou a akcí připomíná FarCry2 a FarCry3, oproti tomu deklasuje další díly FarCry4 a 5 coby dětské prdlavky.
Zbraní nemnoho
Zbraní přitom není mnoho. Duálně držené submachineguns pomohou, pokud jste obklopeni nepřáteli v nouzi nejvyšší. Dále útočná puška vaše SCAR a jejich AK s různou konfiguraci hledí a tlumičů, vojenská brokovnice, slabší grnátomet, gauscannon a granáty. K tomu pár protitankových a protipěchotních min a to úplně stačí. O náboje díky sběru od pokosených nepřátel nikdy není nouze. V nejhorším začnete používat ÁKáčka nepřátel.
Provedení zbraní a jejich síla
Síla Zbraní dává jasně znát hutný simulační ráz hry. AI bojovníků je dokonalá, připadáte si jako v multiplayeru. Když jich přesnou palbou naráz pokosíte čtyři, další dva prchají do úkrytu a ustupují. Zbraně jsou docela realisticky silné asi jako v dávných dílech Rainbow Six, takže je tu skutečně po dlouhé době onen "pocit ze zbraní" tolik chybějící v posledních dílech Far Cry. Například že by vám na medvěda nevystačil ani jeden do něj vyprázdněný zásobník, toho se zde opravdu bát nemusíme. Zbraně jsou kvalitně provedené, vojenské, žádné improvizované věchýtky jako v módě her poslední doby, které smontovány z odpadu na koleně vypadají, div že vůbec střílí. Nic takového se tu rozhodně nekoná.
Žádné skilly, žádný inventář
V takto taktické akční řežbě by to bylo zbytečné obtěžování se zbytečnostmi, zvlášť, když váš nanooblek vám neustále pomalu regeneruje zdraví. Chtělo by to možnost nést více zbraní, protože velmi často se rozhodujete, kterou zbraň si vzít a kterou pustit.